شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
نشست و کارگاه‌های ترویج کتابخوانی برگزار می‌شود

دبیر اجرایی دومين جشنواره «تقدير از افراد و گروه‌های برگزيده در ترويج كتابخوانی» از برگزاری نشست هم‌آموزی و تبادل تجربیات گروه‌های ترویج کتابخوانی» و سه کارگاه آموزشی، همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه اين جشنواره در 26 آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره «تقدير از افراد و گروه‌های برگزيده در ترويج كتابخوانی» ابراهیم حیدری اظهار کرد: «روش‌های نوین ترویج کتابخوانی»، «قصه و نوا» و «کتاب و معلم مؤثر» عناوین سه کارگاه آموزشی هستند که همزمان با برپایی مراسم اختتامیه جشنواره «تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتابخوانی» برپا می‌شوند.
 
وی بیان کرد: ثبت‌نام برای شرکت در این سه کارگاه از هم‌اکنون در سایت‌ها آغاز شده است و از آن‌جا که شرکت در کارگاه «روش‌های نوین ترویج کتابخوانی» برای عموم افراد آزاد است، کسانی که به حضور در آن علاقه‌مند هستند، می‌توانند با شماره تلفن 66962904 و 66962905 تماس بگیرند و ثبت‌نام کنند.
 
حیدری با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی «قصه و نوا» گفت: این کارگاه ویژه کتابداران، مربیان مهد کودک و پیش‌دبستانی و معلمان دبستانی است. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کارگاه با شماره تلفن 88175825 تماس بگیرند.
 
دبیر اجرایی جشنواره «تقدير از افراد و گروه‌های برگزيده در ترويج كتابخوانی» افزود: کارگاه آموزشی «کتاب و معلم مؤثر» ویژه معلمان است؛ معلمانی که تمایل به حضور در کارگاه مذکور دارند، می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره تلفن 88861324 تماس بگیرند.
 
حیدری درباره اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی گفت: کارگاه‌ها به نوعی تداوم ترویج فرهنگ کتابخوانی است و تلاش بر این است تا با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین بخشی از گروه‌های مرجعی که در ترویج کتابخوانی مردم تأثیرگذار هستند، آموزش‌های لازم را دریافت کنند.  

به گفته حیدری سه کارگاه آموزشی مذکور از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 9 و 30 دقیقه در روز برگزاری مراسم اختتاميه دومين دوره جشنواره «تقدير از افراد و گروه‌های برگزيده در ترويج كتابخوانی» 26 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
 
دبیر اجرایی جشنواره «تقدير از افراد و گروه‌های برگزيده در ترويج كتابخوانی» با اشاره به برگزاری نشست «هم‌آموزی و تبادل تجربیات گروه‌های ترویج کتابخوانی» در حاشیه این جشنواره، گفت: گروه‌ها و افراد برگزیده و فعال در این حوزه که تمایل به شرکت در این نشست دارند، می‌توانند اقدام به تبادل تجربیات کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند و از این طریق یک کانال ارتباطی میان این افراد و گروه‌ها به وجود بیاید.
 
حیدری افزود: در این نشست، افراد و گروه‌ها تبادل اطلاعات و تجربیات و با یکدیگر هم‌اندیشی می‌کنند و از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر بهره می‌برند و چنان‌چه از درون این تعاملات یک تشکل یا گروه مشورتی به وجود بیاید، موجب خواهد شد در آینده، کارها با برنامه‌ریزی بیشتر، منسجم‌تر و با هزینه کمتری انجام شود.
 
وی اظهار کرد: نشست «هم‌آموزی و تبادل تجربیات گروه‌های ترویج کتابخوانی» از ساعت 13 تا 15 روز 26 آبان و پس از مراسم پايانی جشنواره «تقدير از افراد و گروه‌های برگزيده در ترويج كتابخوانی» برگزار خواهد شد.
 
حیدری گفت: یکی از اهداف ما این است که در سال‌های آینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجری برنامه‌های مذکور نباشد بلکه فقط سیاستگذار و پشتیبان این کار باشد و اجرا و برنامه‌ریزی توسط تشکل‌ها انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها