یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
ایجاد بخش ویژه معلمان در جشنواره «ترویج كتاب‌خوانی»/  تلاش برای تشویق برگزیدگان و تدوین ایده‌ها

علی اکبر زین‌العابدین، عضو شورای سیاست گذاری دومین جشنواره «تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج كتاب‌خوانی»، از ایجاد بخش ویژه معلمان در این طرح خبر داد و گفت: گروه‌هایی نظیر معلمان که تاثیر کارشان بیش از سایر گروه‌ها است و ماندگاری بیشتری هم دارد، در بخش ویژه‌ای بررسی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی دومین دوره جشنواره «تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج كتاب‌خوانی»، علی اکبر زین‌العابدین، عضو شورای سیاست گذاری این جشنواره، اظهار کرد: نگاه شورای سیاست‌گذاری امسال به تشویق حداکثری مروجان برگزیده کتابخوانی و سپس مدون کردن ایده‌ها و طرح‌های اجرا شده آنها است تا بتوان از آنها در اجرای برنامه‌های كتابخوانی بهره برد.

وی افزود: گروه‌هایی نظیر معلمان که تاثیر کارشان بیش از سایر گروه‌ها است و ماندگاری بیشتری هم دارد، در بخش ویژه‌ای بررسی می‌شوند.

این مولف کتاب کودک در ادامه در باره شاخص‌های داوری و اولویت‌بندی آن‌ها خاطر نشان کرد: در شاخص‌گذاری‌هایی که در شورای سیاست‌گذاری‌ داشته‌ایم، مسئله ظرفیت جغرافیایی را در داوری‌ها لحاظ کرده‌ایم. معلمی که در یک روستای دورافتاده و با 30 جلد کتاب شخصی خودش، ترویج کتاب می‌کند، بسیار خلاق‌تر از معلمی است که در کنار مدرسه‌اش، راسته کتاب‌فروشی‌ها قرار دارد.

زین‌العابدین، که خود از معلمان برگزیده در دوره نخست این جشنواره بوده است، در پایان علت کتاب نخواندن دانش‌آموزان را معلمان غیر مروج دانست که از چارچوب بسته کتاب‌های درسی بیرون نیامده‌اند.

شایان ذکر است، معلمان برای حضور در این جشنواره، می‌توانند فرم ثبت نام را علاوه بر سایت وزارت ارشاد، از پورتال رسمی آموزش و پرورش و سایت معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز دریافت کنند.
 
مهلت ارسال آثار نیز تا سیزدهم آبان‌ماه بوده و شماره تلفن‌های 88861324-88342979 پاسخگوی علاقه‌مندان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها