یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
رونمایی از «کتاب‌شناسی کتاب کودک» در هجدهم مهرماه

مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه‌ کتاب ایران در تشریح برنامه‌های این موسسه در هفته ملی کودک از رونمایی «کتاب‌شناسی کتاب کودک» و قدردانی از نوش‌آفرین انصاری به عنوان چهره شاخص در حوزه کتاب کودک نام برد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه‌ کتاب ایران گفت: همزمان با هفته ملی کودک، در هجدهم مهرماه 94 که به عنوان روز «کودک، کتاب و کتاب‌خوانی» نام‌گذاری شده است، از «کتاب‌شناسی کتاب کودک» رونمایی می‌کنیم.
 
وی توضیح داد: این کتاب‌شناسی تمامی آثار منتشر شده در حوزه‌ کودک در سال‌های 92 و 93 را دربرگرفته است. در نخستین بخش آن، آثار شاخص کودک که موفق به کسب جوایز داخلی و خارجی شده‌اند، معرفی شده است. درنظر داریم در پایان هر سال، کتاب‌شناسی کتاب کودک آن سال را منتشر کنیم.

غلامی جلیسه گفت: همچنین در سلسله برنامه‌های «عصر کتاب» که به معرفی چهره‌های شاخص حوزه کتاب در ایران می‌پردازد، آیین بزرگداشتی برای نوش‌آفرین انصاری چهره‌ شاخص حوزه‌ کتاب کودک و استاد کتابداری برگزار می‌کنیم. در سلسله ‌نشست‌های نقد و بررسی کتاب که در سرای اهل قلم برگزار می‌شود نیز برنامه‌هایی در زمینه نقد کتاب کودک و رونمایی از کتاب‌های شاخص این حوزه داریم.
 
وی در ادامه در تشریح فعالیت‌های موسسه خانه‌ کتاب ایران در حوزه‌ کودک و نوجوان، به جوایزی چون کتاب سال و کتاب فصل و انتشار «کتاب فصل کودک و نوجوان» و «فصل‌نامه‌ تخصصی نقد و بررسی کتاب کودک و نوجوان» اشاره کرد که در حوزه‌های مختلف از جمله بخش کودکان برگزار می‌شود.
 
مدیرعامل موسسه خانه‌ کتاب ایران، همچنین گفت: بانک اطلاعاتی درباره کتاب‌های منتشرشده‌‌مان را روی وب‌سایت این موسسه به نشانی Ketab.ir قرار داده‌ایم که بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی کتاب کودک ایران به حساب می‌آید.
 
وی در ادامه سخنانش به تحلیل دلایل و تاثیرات کم‌توجهی متصدیان امر فرهنگ به کودکان پرداخت و گفت: یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، این است که ما به عنوان متصدیان اصلی و مدیران فرهنگی، حتی نتوانسته‌ایم خودمان را خوب معرفی کنیم. ‌بنابراین مشکل از مردم و مخاطبان نیست، بلکه از ما است.
 
غلامی جلسیه گفت: جشنواره‌ها و مناسبت‌هایی مانند هفته ملی کودک می‌توانند موج عمومی ایجاد کنند، اما این موج‌ها موقتی‌ هستند. ما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و فعالیت‌هایی برای این مناسبت‌ها تعریف کنیم تا بتوانیم از این موج به نحو شایسته‌تری در سراسر سال استفاده کنیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها