یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶
انتشار سالنامه حمل‌ونقل جاده‌اي بر اساس آمار و اطلاعات

سالنامه آماري حمل‌و‌نقل جاده‌اي سال گذشته براساس آمار و اطلاعات بخش حمل‌ونقل جاده‌اي و به كوشش سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي كشور منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فهيمه تابش كارشناس دفتر فناوري اطلاعات با بيان اين مطلب گفت: سالنامه آماري 86 مطابق روال سال‌هاي گذشته از پنج فصل حمل‌ونقل كالا، حمل‌ونقل مسافر، حمل‌ونقل بين‌المللي، امور ايمني و ترافيك و امور فني و زيربنايي تشكيل شده است.

وي افزود: سالنامه مذكور در هزار نسخه چاپ شده و لوح فشرده آن نيز در دو هزار نسخه براي سهولت دسترسي به اطلاعات در اختيار دست‌اندركاران و مراجعان قرار گرفت.

كارشناس دفتر فناوري اطلاعات خاطرنشان كرد: همچنين اطلاعات آموزشي بخش حمل‌ونقل شامل رانندگان، كاركنان شركت‌ها و ... به عنوان بخش مستقل به اين مجموعه افزوده شده است.

وي افزود: سالنامه آماري در راستاي انتقال اطلاعات حمل‌ونقل جاده‌اي به دست‌اندركاران حمل‌ونقل كشور به عنوان مجموعه كاري مشترك منتشر مي‌شود و تمام مديريت‌هاي ستادي و استاني سازمان و ساير ارگان‌هاي حمل‌ونقلي كشور در انجام آن نقش مؤثري دارند.

تابش يادآور شد: اين سالنامه به صورت سالانه، از سال 1374 چاپ شده و نقطه نظرات كاربران و كارشناسان حمل‌ونقلي در پربارتر شدن آن بسيار مؤثر بوده است.

وي افزود: امروزه ميزان توسعه كشورها با حجم و گستردگي نظام‌هاي توليد و انتقال آمار و اطلاعات، ارتباط تنگاتنگ دارد و چگونگي توليد و انتقال آمار و اطلاعات يكي از شاخص‌هاي توسعه يافتگي كشورها محسوب مي‌شود.

كارشناس دفتر فناوري اطلاعات تأكيد كرد: براي اعمال مديريت صحيح بر زمان و منابع بايد تصوير مناسبي از واقعيت‌هاي جامعه وجود داشته باشد و در اين راستا هرقدر بتوان اطلاعات را از حالت كيفي خارج كرد و در قالب اعداد و ارقام نشان داد، تحليل‌هاي مبتني بر آنها به دور از هرگونه سليقه و اعمال نظر شخصي، قابليت اطمينان بيشتري دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها