پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۵
اباذري: توان كارشناسي صدا و سيما در حوزه كتاب ضعيف است

به گفته مدير اجرايي انتشارات مورخ وابسته به دفتر حجت‌الاسلام رسول جعفريان، مقوله كتاب هنوز در ميان برنامه هاي صدا و سيما جايگاهي ندارد و برخي برنامه هاي اين رسانه ملي در بحث معرفي كتاب، ضعيف عمل مي كنند.\

عليرضا اباذري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، افزود: در اندك برنامه‌هايي كه به معرفي كتاب و يا گفت‌وگو با يك نويسنده پرداخته مي‌شود، كارشناسي ضعيف به وضوح قابل مشاهده است. 

وي با تصريح اينكه "ناشران در سيما هويتي ندارند"، افزود: شبكه دوم سيما هر از گاهي به معرفي برخي كتاب‌ها مي‌پردازد، اما اين كتب عمدتا بازاري هستند. از سوي ديگر، در برنامه هاي صدا و سيما از كتاب‌هاي مفيدي كه در جشنواره‌هاي مختلف صاحب رتبه مي‌شوند صحبتي به ميان نمي‌آيد. 

مدير اجرايي انتشارات مورخ در همين حال اضافه كرد: گاهي مي‌بينيم برنامه‌اي در سيما به رشته‌اي ورزشي مي‌پردازد كه مخاطب و يا ورزشكار چنداني ندارد، در مقابل، كتاب با گستره مخاطب كل افراد جامعه از چنين برنامه‌هايي محروم است.

اباذري همچنين گفت: گاهي اوقات كه نويسنده‌اي در سيما ظاهر مي‌شود، توان مصاحبه‌كننده با او چنان ضعيف است كه حتي بعضي آيه‌هاي قرآن كريم را اشتباه قرائت مي‌كند. چنين برنامه‌اي چگونه مي‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها