یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۷
مدير انتشارات گل‌محمدي: حضور ناشر و مؤلف جاي تأمل ندارد

مهدي گل محمدي گفت: حضور ناشر و نويسنده هر از گاهي و به صورت ناچيز در برنامه‌هاي نمايشي صدا و سيما نكته اي براي تأمل ندارد./

مهدي گل محمدي مدير انتشارات گل محمدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره نگاه صدا و سيما به ناشران عنوان كرد: به نظر من در وضعيتي كه كتاب به عنوان يك كالاي فرهنگي از سبد خانواده‌ها تقريباحذف شده ، صدا و سيما مي‌تواند با يك تعامل دوسويه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و توليد سريال‌هايي براي ترغيب و تشويق مطالعه، به فروش كتاب در بازار نشر ايران كمك كند.

وي ادامه داد: در برنامه‌هايي هم كه براي معرفي كتاب از تلويزيون  مي بينيم، بيشتر به كتاب‌هاي خاص پرداخته شده است.

گل محمدي تصريح كرد: در چند سال اخير هم مي‌بينيم كه در سريال‌ها و فيلم‌هاي توليدي صدا و سيما ،چهره مناسبي از ناشر و نويسنده نشان داده نمي شود و اغلب مي‌بينيم كه شخصيت ناشر و نويسنده يك چهره كليشه‌اي است.

وي اضافه كرد: فكر مي‌كنم كارگردانان قبل از توليد، هيچ بررسي‌اي راجع به ناشران انجام نمي دهند و بيشتر شاهديم كه ناشر را مدير چاپخانه نشان مي‌دهند در صورتي كه اكثر ناشران در ايران چاپخانه شخصي ندارند.

گل محمدي در ادامه ضمن اشاره به مراحل چاپ كتاب از سفارش تا انتشار گفت: انتشار كتاب حدود 25 مرحله دارد ولي در سريال‌ها مي‌بينيم كه انتشار يكي از كتاب‌هاي ناشر، مؤلف يا مترجم خيلي زود يا بدون هيچ دغدغه‌اي صورت مي‌گيرد، در صورتي كه همه ناشران و مؤلفان مي‌دانند كه وضع به اين صورت نيست . نمايش دادن ناشر و مؤلف به اين شيوه ،تنها يك تصوير غلط به بيننده القاء مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط