چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
بیست‌ویکمین شماره ماهنامه قلک ویژه فروردین 95 منتشر شد

شماره بیست‌ویکم ماهنامه «قلک» در آستانه آغاز سال 1395 منتشر و در کیوسک‌ها، شهرکتاب‌ها و کتابفروشی‌ها توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گروه تولید محتوای شماره بیست‌ویکم ماهنامه «قلک» به مناسبت آغاز سال جدید و فرا رسیدن نوروز، مطالبی ویژه آغاز فصل بهار و عید باستانی نوروز برای کودکان در نظر گرفته است. «عیدی بهار» سروده‌ مریم هاشم‌پور و «عید و کار» سروده‌ جواد محقق از جمله این اشعار نوروزی است.
 
سیدنوید سیدعلی‌اکبر، در بیست‌ویکمین شماره ماهنامه قلک، شغل بدنسازی را با داستان «ریل کوچولوی خوش‌هیکل» برای کودکان معرفی کرده است. شهرام شفیعی در کمیک‌استریپ شماره فروردین‌ماه قلک با عنوان «کمد سفید» از مجموعه داستان‌های تصویری «قصّه‌های من و بچّه‌هام»، صرفه‌جویی و خلاقیت در استفاده دوباره از وسایل دورریختنی را به خردسالان می‌آموزد. زهرا موسوی با شعر «چی بود؟ چی شد؟ یه قالی»، پروسه‌ تولید یک قالی از زمان چیده شدن پشم گوسفندان تا بافتن آن توسط قالیباف را برای کودکان شرح می‌دهد.
 
«من می‌جَوم شَلَف شَلَف»، «بازی شغل‌ها»، «بشم یه پهلوون»، «پرنده‌میوه‌ای»، «صبحانه‌ ورزشی»، «پای دونارُزا یخ کرده»، «من گل بنفشه را دوست دارم»، «هدیه‌های شما» و «بازی برقی» سایر عناوین شماره فروردین‌ماه قلک را تشکیل می‌دهند.
کودکان علاقه‌مندمی‌توانندفایل‌های صوتی داستان‌ها و اشعاری نظیر «ریل کوچولوی خوش‌هیکل»، «بشمیه پهلوون»، «کمد سفید» و «چی بود؟ چی شد؟ یه قالی» را از طریق نرم‌افزار واقعیت ‌افزوده «layar» به کمک بزرگترها بشنوند.
 
لازم به ذکر است ماهنامه قلک به 30 اثر برگزیده کودکان که در ساختن خلاقانه کاردستی‌های قلک با این نشریه همکاری داشته‌اند، هدایایی را ارسال می‌کند.
 
ناصر کشاورز، طیبه شامانی، مهرزاد زمردیان، شیدا میرزایی و سمیرا رستگارپور سایر همکاران قلک شماره بیست‌ویک در بخش شعر، داستان و ترجمه هستند و در بخش عکس و تصویرگری نیز ملیکا سعیدا، عاطفه فتوحی، مهدیهصفایی‌نیا، نیناتقی‌زاده، میثم موسوی، سام سلماسی، نیلوفر میرمحمدی، عاطفه صفایی‌نیا، فاطمه محمدی، تارا تفرشی و گلنار ثروتیان با شماره جدید این نشریه همکاری داشته‌اند.
 
امیر لعلی، مدیرمسؤول ماهنامه قلک است و علی‌اکبر زین‌العابدین و روشنک فتحی به ترتیب سردبیری و مدیریت هنری این نشریه را برعهده دارند. ماهنامه قلک نخستین ماهنامه‌ای است که با هدف بهبود و ارتقاء سبک زندگی خردسالان برای گروه سنی 3 تا 7 سال، تولید محتوا می‌کند.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها