دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
فراخوان نخستین‌ دوره انتخاب کتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور

فراخوان برگزاری نخستین دوره انتخاب و معرفی «کتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور» به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس شرکت انتشارات علمی و فرهنگی با مشارکت وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، نخستین دوره انتخاب و معرفی «کتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور» از سوی این انتشارات و با همکاری وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

در نخستین دوره کتاب‌هایی که در بازه زمانی اول فروردین 1391 تا پایان اسفند‌ماه 1393 در دو حوزه تألیف و تصحیح، نخستین‌بار به قلم اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نگارش، چاپ و منتشر شده است، ارزیابی ‌می‌شوند و از صاحبان آثار برتر در آبان‌ماه سال جاری همزمان با بیست‌ و ‌سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران تجلیل خواهد شد.
 
در نخستین دوره فقط کتاب‌های منتشر شده در حوزه علوم‌انسانی با موضوعات تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی، حقوق، زبان و ادبیات، علوم‌ اجتماعی و ارتباطات، علوم‌ اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم‌ رفتاری و تربیت بدنی، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، فقه، اصول، علوم قرآن و حدیث، فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی داوری می‌شوند.

در بخش ویژه نخستین‌ دوره انتخاب و معرفی کتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، به منظور گسترش فرهنگ کار و خلاقیت و نوآوری در جامعه و نیز تبیین مبانی نظری و راهکارهای علمی اقتصاد مقاومتی، کتاب‌های چاپ و منتشر شده با موضوع «فرهنگ کار و کارآفرینی، سلامت ـ بیمه و اقتصاد مقاومتی» نیز ارزیابی و داوری و صاحبان آثار برتر این حوزه نیز تجلیل و جایزه هیأت داوران به ناشر یا ناشران برتر کتاب‌‌های دانشگاهی اهداء خواهد شد.

ناشران کتاب‌های دانشگاهی می‌توانند گزارش عملکرد سه سال اخیر خود را در حوزه‌های ذکر شده به آدرس دبیرخانه ارسال کنند. ارائه مدرک، دال بر عضویت در هیأت علمی یکی از دانشگاه‌های کشور، ضروری است.

نویسندگان، ناشران، مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی و فرهنگی باید علاوه بر ارسال دو نسخه از کتاب خود، فرم اینترنتی شرکت در این دوره را تا پایان شهریورماه به دبیرخانه کتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگا‌های سراسر کشور به نشانی تهران، خیابان آفریقا، چهارراه حقانی، کوچه کمان، پلاک 25، طبقه پنجم، کدپستی 9647-15875 ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها