سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
آیین معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس برگزار شد

آیین تودیع سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و معارفه مدیرکل جدید این اداره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین تودیع سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های این استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی، معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ اسماعیل شفاعی، مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌ها؛ جوانشیر کدخداپور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس؛ بهزاد مدیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی در آیین معارفه مدیرکل جدید کتابخانه های استان فارس، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خوشوقتی از حضور در جمع کتابداران اظهار داشت: کتابخانه‌ها دانشگاه هایی برای مردم هستند؛ متأسفانه علی رغم رشد در تعداد کتابخانه‌ها و منابع، هنوز هم با سطح مطلوب و آنچه در شأن مردم فرهنگ دوست ایران است، فاصله داریم.

وی با تأکید بر لزوم عزم و اراده همگانی برای ایجاد تغییر در این حوزه، تصریح کرد: در سال 1404 مقرر است از هر 100 نفر، 35 نفر عضو کتابخانه باشند و به ازای هر 100 نفر، 4 متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود داشته باشد؛ پر کردن این فاصله نیازمند این است که مقامات سیاسی و اجرایی دغدغه کتابخوانی داشته باشند. پیشرفت حوزه فرهنگ و کتابخوانی، همیاری تمامی مسئولین را می‌طلبد.

معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد با بیان اینکه خواندن و مطالعه پراکنده در شبکه‌های اجتماعی اقیانوسی از اطلاعات را تنها به عمق یک سانتیمتر پدید می‌آورد، بر اهمیت مطالعه و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: تجهیز، توسعه و پیشرفت حوزه کتابخوانی نیاز به عزمی ملی دارد. سیاست امروز نهاد کتابخانه‌ها، بر کتابدار محوری استوار است؛ باشد که کتابداران شأن اجتماعی و جایگاه خود را پیدا کنند؛ چرا که خادمان علم و فرهنگ به نسبت سایرین از برتری برخوردارند.

وی در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای محمدامین جعفری حسینی، مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس، از خدمات مهدی ظهرابی، سرپرست سابق این اداره کل تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، مهدی ظهرابی، سرپرست سابق اداره کل کتابخانه‌های فارس گفت: تلاش در جهت اصلاح اقتصاد و اخلاق سیاسی با مقدم نمودن عنصر فرهنگ ممکن می‌شود. کتاب، مهم‌ترین بخش و زیربنای فرهنگ است و مکانی فرهنگی‌تر از کتابخانه وجود ندارد.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و کاستی‌های موجود، برای مدیرکل جدید کتابخانه‌های این استان آرزوی موفقیت کرد و گفت: لازم می‌دانم از همدلی همکاران مجموعه، خیرین استان و استانداری فارس در طول این سال‌ها تشکر و همچنین از نهاد کتابخانه‌ها به واسطه اعتمادی که داشته‌اند، قدردانی کنم.

سپس محمدامین جعفری حسینی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، ضمن سپاس از دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای این انتخاب، به بیان اولویت‌های کاری خود در این سمت پرداخت. تلاش حداکثری در جهت بهبود وضعیت رفاهی کتابداران؛ برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقاء شغلی؛ ارتقاء وضعیت و تجهیز کتابخانه‌ها؛ تلاش در جهت پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته و محروم؛ گسترش شبکه‌های کتابخوانی؛ راه اندازی کتابخانه های سیار؛ توجه به جایگاه فناوری اطلاعات؛ از مواردی است که پس از این توسط مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان فارس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها