دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۱
«رمان دیکتاتور»  عراق به نمایشگاه می‌آید

آخرین رمان تامس کنیلی که به تازگی در ایران نیز انتشار یافته،‌ در بیستمین نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهد بود. این رمان، داستانی را در مورد حکومت بعثی عراق و جنایت‌های صدام حسین دیکتاتور سابق این کشور، نقل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «رمان دیکتاتور» آخرین نوشته‌ تامس کنیلی، نویسنده استرالیایی، با ترجمه‌ای از حسن افشار،‌ در بیستمین نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهد بود.

این کتاب جنایت‌های حکومت بعثی عراق از جمله تجاوز به خاک ایران و بمباران‌های شیمیایی توسط این رژیم را در قالب داستانی به تصویر می‌کشد.

«رمان دیکتاتور» چند ماه قبل از سقوط صدام حسین منتشر شده و افشار ترجمه آن را همزمان با انتشار نسخه اصلی، آغاز کرده است.

این رمان داستان نویسنده‌‌ مشهوری را نقل می‌کند که صدام حسین از او خواسته تا رمانی در مدح او بنویسد و در قالب این داستان،‌ فراز و نشیب‌های این نویسنده و مشاهدات او از جنایات رژیم بعثی عراق به تصویر کشیده شده است.

تامس کنیلی، نویسنده استرالیایی،‌ که به تالیف رمان‌هایی با مضمون ظلم ستیزی شناخته شده، از سال 1964 تا به امروز بیست و نه رمان منتشر ساخته که از این میان،‌ رمان‌های «شهر زنبور‌ها»،‌ «فهرست شیندلر» و «رمان دیکتاتور» به فارسی ترجمه شده است.

این نویسنده تا به حال چهار بار نامزد دریافت جایزه بوکر بوده و یک بار در سال 1982 به آن دست یافته است.

همچنین استیون اسپیلبرگ فیلمی با نام "فهرست شيندلر"،  که بر اساس رمانی از این نویسنده به نام «کشتی شیندلر»،‌ تهیه کرد، موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

«رمان دیکتاتور» که توسط نشر اختران منتشر شده،‌ با قیمت 2600 تومان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها