دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه‌های خوزستان بازدید کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی در سفر به استان خوزستان، از کتابخانه های عمومی شهید مطهری رامشیر، امیرکبیر و مرکزی ماهشهر و شهید رجایی اهواز بازدید و از نزدیک با کتابداران این کتابخانه ها دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی معاون امور استان ها، مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه ها همراه با رمضانعلی محسنی مدیرکل امور استان ها و انجمن های نهاد سه شنبه شانزدهم دی در جریان سفر به خوزستان به منظور معارفه حجت الاسلام سید لطف‌الله سپهر به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی این استان، از تعدادی از کتابخانه های عمومی خوزستان بازدید کرد.

هیچ مراجعه کننده ای از حضور در این کتابخانه خسته نمی شود
معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور ساعت 14 بعد از ظهر سه شنبه 16 دی در ابتدای سفر به استان خوزستان به شهرستان رامشیر سفر کرد. رامشیر در جنوب غربی استان خوزستان قرار داد و فاصله آن از مرکز استان 96 کیلومتر است.

در این سفر حجت الاسلام والمسلمین واحدی همراه با رمضانعلی محسنی مدیرکل امور استان ها و انجمن های نهاد، منصور کوهی رستمی سرپرست سابق اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان میهمان حیدر حیدری رئیس کتابخانه های عمومی رامشیر بودند که در این جلسه، فرماندار شهرستان رامشیر و جمعی از کتابداران این شهرستان با معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه‌ها دیدار کردند.

پس از این دیدار حجت الاسلام والمسلمین واحدی و هیات همراه به بازدید از کتابخانه شهید مطهری شهرستان رامشیر پرداختند. در این بازدید راضیه خلف آبادی مسئول کتابخانه شهید مطهری رامشیر بخش های مختلف این کتابخانه را به بازدیدکنندگان معرفی کرد.

وی همچنین با تشریح فعالیت های ترویجی بخش کودک کتابخانه شهید مطهری از جمله طرح خلاصه نویسی با عنوان «درخت سحرآمیز»، «طرح آموزش داستان نویسی»، «قطار تازه های کتاب» و «فال کتاب» به ارائه گزارش از فعالیت های ترویجی که در کتابخانه شهید مطهری رامشیر پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی در بازدید از بخش کودک کتابخانه شهید مطهری رامشیر فعالیت ها و برنامه های انجام شده در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان را تاثیر گذار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این کتابخانه با توجه به بضاعت اندک و کمبود امکانات توانسته در جذب اعضاء و مخاطبان بسیار موثر باشد، بطوریکه هیچ مراجعه کننده ای از حضور در این کتابخانه خسته نمی شود.

در پایان این بازدید، راضیه خلف‌آبادی به دلیل پشتکار و ابتکار در انجام خدمات از سوی معاون امور استان‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت.

معاون امور استان ها، مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور و هیات همراه پس از بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان رامشیر به شهرستان ماهشر سفر کرد و با همراهی مسلم میرزاوند رئیس اداره کتابخانه های عمومی ماهشهر به بازدید از کتابخانه های عمومی امیرکبیر و مرکزی ماهشهر پرداخت و از نزدیک با وضعیت اداره کتابخانه های این شهرستان و فعالیت های این اداره آشنا شد.

سیاست نهاد شفاف سازی تمامی فعالیت های کتابخانه های عمومی است
معاون امور استان ها، مجلس و مشارکت های نهاد پس از شهرستان رامشیر عصر روز سه شنبه 16 دی به شهرستان بندر ماهشهر در جنوب استان خوزستان سفر کرد. این شهرستان در فاصله 118 کیلومتری اهواز قرار دارد و یکی از بنادر مهم استان خوزستان محسوب می شود.

در ابتدای این سفر، حجت الاسلام والمسلمین واحدی با حضور در کتابخانه مرکزی این شهرستان از وضعیت منابع و فضای کتابخانه مرکزی و همچنین اداره کتابخانه های شهرستان ماهشهر بازدید کرد. در این بازدید مسلم میرزاپور رئیس اداره کتابخانه های ماهشهر گزارش کاملی از وضعیت نیروی انسانی، منابع و تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان ارائه داد و بخش های مختلف کتابخانه مرکزی را معرفی کرد.

واحدی در این بازدید با بررسی شرایط کتابداران شهرستان ماهشهر، به لزوم جابجایی کتابداران بومی اشاره و ابراز امیدواری کرد: کتابدارانی که محل کارشان نسبت به محل زندگی آنها فاصله زیادی دارد در کتابخانه هایی مشغول به فعالیت خواهند شد که نسبت به محل زندگی آنها فاصله اندکی دارد.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت های نهاد و هیات همراه سپس از کتابخانه عمومی امیرکبیر ماهشهر بازدید کردند. در بازدید از کتابخانه امیرکبیر، فاطمه اشرفی مسئول این کتابخانه با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه، تعداد اعضاء و تعداد کتاب های کتابخانه امیرکبیر، بخش های مختلف این کتابخانه را به بازدید کنندگان معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی نیز پس از بررسی وضعیت نیروی انسانی و منابع کتابخانه ای و همچنین تجهیزات و امکانات کتابخانه امیرکبیر به سیاست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جلوگیری از آمار سازی اشاره کرد و گفت: سیاست نهاد شفاف سازی تمامی فعالیت های کتابخانه های عمومی است و تلاش می کنیم نهاد کتابخانه های عمومی کشور همانند یک اتاق شیشه ای عمل کند و هم کتابداران و مردم فعالیت های ما را با شفافیت کامل نظاره کنند و هم ما بتوانیم عملکرد کتابداران و کتابخانه های عمومی را بررسی کنیم.

کتابخانه شهید رجایی از نظر منابع علمی معتبر غنی است
معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد و هیات همراه ساعت 10 شامگاه سه‌شنبه 16 دی به شهرستان اهواز بازگشتند و در ساعات پایانی شیفت شب کتابخانه شهید رجایی اهواز از این کتابخانه بازدید کردند.

در این بازدید عباس حسین‌زاده رئیس کتابخانه عمومی رجایی اهواز با اشاره به تاریخچه این کتابخانه گفت: این کتابخانه از سال 1350 تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین کتابخانه های عمومی اهواز محسوب می شود. مساحت زیر بنا در حدود 1100 متر مربع می باشد و سالن عمومی به مساحت 180 متر مربع با ظرفیت 92 نفر است که از ساعت 7:30 تا ساعت 24 خدمات ارائه می‌دهد. وی سپس به معرفی سالن مطالعه کودک کتابخانه شهید رجایی پرداخت.

حجت الاسلام واحدی در جریان بازدید از کتابخانه شهید رجایی اهواز با اشاره به زیبایی فضای بیرون و داخل کتابخانه اظهار داشت: این کتابخانه دارای فضای جذاب و زیبایی است به ویژه اینکه محیط بیرونی آن را باغ سرسبزی فرا گرفته است.

وی درباره فضای مطالعه کتابخانه شهید رجایی گفت: با توجه به اینکه نزدیک به ساعات پایانی شب هستیم اما همچنان تعداد زیادی از اعضاء در سالن مطالعه حضور دارند و در حال مطالعه هستند. این حجم بالای اهالی مطالعه در این ساعت از شب نشان از پویایی این کتابخانه دارد.

واحدی همچنین با ابراز رضایت از نظم و انضباط حاکم بر کتابخانه عمومی شهید رجایی درباره منابع کتابخانه ای بیان داشت: این کتابخانه با توجه به سابقه بیش از 40 سال فعالیت دارای منابع غنی است و خوشبختانه منابع معتبر علمی آن نسبتاً کامل است و نیاز پژوهشگران و علاقمندان اکثر حوزه های مطالعاتی را برطرف می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها