دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
نشست «فرزانگان مهر» و حضور دیرپای فرزانگان ایرانی در اروپا

سرای ایرانشناسی با همکاری انجمن ایرانی تاریخ نشست فرزانگان مهر (حضور دیرپای فرزانگان ایرانی در اروپا) را به مناسبت هشتصد و پنجاهمین سال آرامش فرزانگان ایرانی در كلن آلمان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت سرای ایرانشناسی، نشست فرزانگان مهر (حضور دیرپای فرزانگان ایرانی در اروپا) از سوی این سرا با همکاری انجمن ایرانی تاریخ به مناسبت هشتصد و پنجاهمین سال آرامش فرزانگان ايراني در كلن آلمان، چهارشنبه 17 دی‌ماه برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر محسن جعفری‌مذهب، عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، دکتر شهرام یوسفی‌فر، عضو هیات علمی پژوهشکده تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پروفسور کارلو چرتی، رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران، دکتر کاظم میقانی، استاد تاریخ دانشگاه تربیت معلم و دكتر رافائل موریللو، اسلام‌پژوه ایتالیایی سخنرانی خواهند کرد.

امسال (6 ژانويه) 2014 هشتصد و پنجاهمین سال آرامش فرزانگان ايراني در كلن آلمان است. در انجيل متي (باب 2 آيه 2 تا 12) مي‌خوانيم: «و چون عيسي در ايام هيروديس پادشاه در بيت‌لحم يهوديه تولد يافت، ناگاه مجوسي چند از مشرق به اورشليم آمده گفتند: كجاست آن مولود كه پادشاه يهود است، زيرا كه ستاره او را در مشرق ديده‌ايم و براي پرستش او آمده‌ايم. اما هيروديس پادشاه چون اين را شنيد مضطرب شد و تمام اورشليم ‌با وي. پس همه روساي كهنه و كاتبان قوم را جمع كرده پرسيد كه مسيح كجا بايد متولد شود. بدو گفتند در بيت لحم يهوديه، زيرا كه از نبي چنين مكتوب است: و تو اي بيت لحم در زمين يهودا از ساير سرداران يهودا هرگز كوچكتر نيستي زيرا كه از تو پيشوايي به ظهور خواهد آمد كه قوم من اسرائيل را رعايت خواهد کرد.

آن‌گاه هيروديس مجوسيان را در خلوت خوانده وقت ظهور ستاره را از آنها تحقيق كرد. پس آنها را به بيت لحم روانه کرده و گفت: برويد از احوال آن طفل بتدقيق تفحص كنيد و چون يافتيد مرا خبر دهيد تا من نيز آمده او را پرستش نمايم. چون سخن پادشاه را شنيدند روانه شدند كه ناگاه آن ستاره كه در مشرق ديده بودند پيش روي آنها مي‌رفت تا فوق آنجايي كه طفل بود رسيده بايستاد و چون ستاره را ديدند بي‌نهايت شاد و خوشحال شدند و به خانه آمده طفل را با مادرش مريم يافتند و بر روي در افتاده او را پرستش كردند و ذخاير خود را گشوده هدايا و طلا و كندر و مر بوي گذرانيدند و چون در خواب وحي بديشان رسيد كه به نزد هيروديس بازگشت نكنند پس از راه ديگر به وطن خويش مراجعت كردند.»

این نشست چهارشنبه 17 دی‌ماه در ساختمان آرشیو ملی به نشانی بزرگراه حقانی، نبش خيابان كوشا از ساعت 16 تا 18 برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها