جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
هم‌اندیشی با متخصصان کتابداری باعث موفقیت در مدیریت کتابخانه‌ها خواهد شد

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی خواستار تداوم در برگزاری جلسات هم‌اندیشی بین صاحب‌نظران کتابداری و مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سعید رضایی شریف‌آبادی، عضو هیأت علمی گروه کتابداری دانشگاه الزهرا (س) و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی کشور درباره برگزاری جلسه «هم‌اندیشی» از سوی نهاد کتابخانه‌ها با استادان و متخصصان حوزه کتابداری کشور، گفت: این کار بسیار قابل‌تقدیر است، به این دلیل که در هر حوزه‌ای ازجمله کتابداری و اطلاع‌رسانی که صنعت آن کتابخانه‌ها هستند، رجوع به متخصصان آن رشته می‌تواند در مدیریت موفق کتابخانه‌ها تأثیرگذار باشد.
 
وی تأکید کرد: نهاد کتابخانه‌ها، متولی مهم‌ترین کتابخانه‌های کشور است، چراکه کتابخانه‌های عمومی در خدمت جامعه قرار دارد. به عقیده من قدمی که برداشته‌شده، شروع بسیار خوبی است و آن را به فال نیک می‌گیریم.
 
رضایی شریف‌آبادی اضافه کرد: از دبیر کل محترم نهاد و همچنین استادان و صاحب‌نظران حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی کشور این انتظار می‌رود که اولین نشست، نتایجی به دنبال داشته باشد. درخواستم به‌عنوان رئیس انجمن از این بابت این است که نظرخواهی مستمر از صاحب‌نظران حوزه کتابداری به‌عنوان یکی از نتایج این نشست صورت گیرد و این امر نهادینه شود تا نتایج آن به بهبود وضعیت کتابخانه‌های عمومی کشور بیانجامد.
 
رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در خاتمه یادآور شد: تداوم در برگزاری چنین جلساتی بدون شک در بهبود وضعیت مطالعه و فرهنگ عمومی تأثیرگذار خواهد بود و این کار نیک به نام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ثبت می‌شود.
 
گفتنی است، مراسم هم‌اندیشی استادان، پژوهشگران و اعضای هیأت علمی دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های عرصه کتابداری کشور، روز یکشنبه (14 دی 1393) در سالن بیستون هتل انقلاب برگزار خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها