یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۷

رضا حاجي آبادي گفت:به نظر من بايد هر دو طرف به يك درك مشترك برسند و براي رسيدن به اين مهم ، نياز به تعريفي مشترك است، البته در حال حاضر اين تعاريف مشترك وجود ندارند./

رضا حاجي آبادي مدير انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در‌باره تعامل و همزباني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد: در نشر ايران اكثر ناشران وجه اقتصادي نشر را در نظر دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي  وجه فرهنگي آن را. در صورتي كه كار نشر يك مقوله فرهنگي و اقتصادي است.

حاجي‌آبادي در ادامه تصريح كرد: اين به آن معني است كه در كار انتشارات بدون كار فرهنگي و با پول نمي‌توان موفق بود و بلعكس ،با كار فرهنگي و بدون پول هم نمي‌توان به جايي رسيد.

وي تصريح كرد: از سوي ديگر ايجاد تشكل‌هايي در حوزه‌هاي مختلف، باعث مي‌شود كه از طريق همان تشكل با وزارت ارشاد ارتباط مؤثر برقرار كرد.

مدير انتشارات هزاره ققنوس ادامه داد: غير از تشكيل تشكل‌ها،   جلسات هفتگي و ماهانه هم مي‌توانند در رسيدن به همزباني و تعامل ميان وزارت ارشاد و ناشران كمك كنند.

وي در پايان تأكيد كرد: گلايه همكاران از وزارت ارشاد بابت تأخير در دادن مجوز و طرح آن در برخي مطبوعات -كه گاهي با آن مواجه مي‌شويم- مشكلي را حل نخواهد كرد و همكاران انتشاراتي بهتر است به تعامل و همزباني مشترك با وزارت ارشاد برسند و در ازاي آن وزارت ارشاد هم از ناشران حمايت بيشتري كند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط