چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
ارتقای شأن اجتماعی کتابداران نیازمند خودباوری این قشر فرهنگی است

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صبح امروز چهارشنبه بیست و ششم آذر در مراسم معارفه مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، خودباوری کتابداران را نخستین گام براي ارتقای شأن اجتماعی این قشر فرهنگی دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مراسم معارفه مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمــدرضا واحدی معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد، طاهر شریفی معاون سیاسی امنیتی استاندار و کمال الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (26 آذر) در تالار بیضاء اردبیلی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمــدرضا واحدی با بیان اینکه ارزش کار و تلاش کتابداران، بسیار گرانبها و مقدس است، اظهار كرد: کتابداران ما باید با ارتقای سطح دانش تخصصی و رسیدن به خودباوری،براي ارتقای جایگاه اجتماعی خود بیش از پیش بکوشند و آموزش کتابداران و آشنایی آنها با تازه‌های بازار نشر نیز باعث خدمات رسانی و ارائه مشاوره بهتر به مراجعین کتابخانه ها خواهد شد.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت های نهاد برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی را نشان دهنده علاقه‌مندی مسئولان به مشارکت راي نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی ارزیابی کرد و گفت: همکاری و تعامل نهادها، نقش تأثیرگذاری براي ترغیب شهروندان به سمت کتابخوانی دارد. البته حجت الاسلام والمسلمین واحدی تعامل نزدیک کتابداران با ائمه جماعات و روحانیون را خواستار شده و گفت: تریبون نماز جمعه می‌تواند در جذب خیرین کتابخانه ساز، ابزار تأثیرگذاری باشد.

تربیت نسل دانش اندوز و کتابخوان برای داشتن جامعه آگاه و فرهیخته
طاهر شریفی، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل نیز در این مراسم، نقش و حضور کتابداران در عرصه توسعه فرهنگی را قابل ستایش دانست و افزود: امروزه کتابداران ما با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، تلاش خود را در جهت قراردادن کتاب در سبد مصرفی مردم دو چندان کرده اند.

وی در ادامه مشارکت خیرین در امر کتابخانه‌سازی را باعث اجر دنیوی و اخروی برای نیکوکاران بیان کرد و افزود: ساخت کتابخانه‌های عمومی موجب مهیا شدن زیرساخت براي حضور کودکان و نوجوانان در یک محیط فرهنگی و علمی وسوق دادن آنها به سمت علم و ادب و هنر می‌شود.

رباب عزیزخانی مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در بخش دیگری از این مراسم طی سخنانی، حمایت دبیرکل و مسئولان نهاد و استان را موجب دلگرمی خود  براي خدمت بیشتر به جامعه کتابداران و کتابخوانان دانست و گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه های فرهنگی است.

وی همچنین ترغیب کودکان به کتابخوانی و سوق دادن دانش آموزان به سمت توجه بیشتر به مطالعات غیردرسی و عمومی را از جمله راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه عنوان کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های صادق فرهمند، مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل و تلاش‌های داریوش سفیدی در سمت سرپرستی این اداره کل، رباب عزیزخانی به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها