پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۴
مدير بوستان كتاب: از ناشران غيردولتي حمايت كنيم

حجت‌الاسلام و المسلمين شمس گفت: مگر در كارهاي دولتي و صنايع نمي‌خواهيم بخش خصوصي را به مشاركت بطلبيم، اكنون كه در اين حوزه بخش خصوصي فعال است، كار آن‌ها را از اهداف وزارت ارشاد تلقي كنيم._

حجت‌الاسلام و المسلمين شمس، مدير انتشارات بوستان كتاب در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره اهميت هم‌زباني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با ناشران گفت: هم‌زباني، فرع هم‌دلي است. ابتدا بايد هم‌دلي ايجاد شود تا به هم زباني برسيم و پس از آن همراهي را شاهد باشيم و اين موضوع در صورتي كه به نقطه هدف واحدي برسد مي‌توانيم، بگوييم كه به يك همزباني رسيده‌ايم.

وي اضافه كرد: هر ناشري در تعامل با وزارت ارشاد تفكر جداگانه‌اي دارد، يعني هر ناشري در يك پازل جايگاه خودش را دارد و اين جايگاه مورد تأييد وزارت ارشاد است.

شمس تصريح كرد: كليد اصلي هم‌زباني احساس متقابل بين ناشران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه هر دو يك هدف را دنبال مي‌كنند و نه در حكم دو رقيب در اهداف مختلف، و اگر يك جريان نشر را نمي‌خواهيم داشته باشيم، رسمي اعلام مي‌كنيم. 

وي ادامه داد: ساماندهي اطلاع‌رساني، وضع قوانين نشر الكترونيك و ساماندهي آن، ايجاد فرصت و زمينه حضور ناشر در نشر بين‌الملل، علمي كردن كار نشر در كشور و ايجاد رشته دانشگاهي به جاي انتقال سينه به سينه تجربيات، همه و همه از وظايف مستقيم و مسلم وزارت ارشاد است و با ورود وزارت ارشاد به اين فضاها مي‌توان ناشران را اشباع كرد.

مدير انتشارات بوستان كتاب در پايان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هر از چند گاهي براي ارتقاي نشر، ناشران را مساعدت مي‌كند و مي‌بينيم كه ثمره آن هم به ناشران مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط