سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
انتقاد وزارت ارشاد از انتشار خبر غیرموثق انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در پی انتشار احکام انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران، درباره انتشار اخبار غیر موثق از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بابک دربیکی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار اخبار غیر موثق از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به‌تازگی دیده شده برخی از رسانه‌ها از راه‌های غیررسمی به دنبال کسب اخباری درباره فعالیت‌های این وزارتخانه هستند و برای دستیابی به خبر از طریق ارتباط گیری با افراد ناآگاه و غیرمرتبط با حوزه اخبار، اقدام می‌کنند که این موضوع می‌تواند گاهی به خطر افتادن جریان سالم اطلاع‌رسانی و تعامل و ارتباط با روابط عمومی‌ها را به دنبال داشته باشد.

دربیکی افزود: از آن‌جا که مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه تنها مرجع رسمی انتشار اخبار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود، ضروری است که رسانه‌ها قبل از انتشار اخبار به‌ویژه اخبار مربوط به انتصاب و احکام رسمی با این مرکز تعامل داشته و سپس اقدام به انتشار آن کنند.

مشاور وزیر رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در ادامه تأکید کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت متبوع به نشانی www.farhang.gov.ir تنها پایگاه و منبع رسمی اخبار و انتصابات وزیر محترم، معاونان و مدیران وزارتخانه است و انتشار هرگونه خبر قبل از انتشار بر روی این پایگاه فارغ از صحت و سقم آن مورد تأیید این مرکز نیست.

وی در پایان ضمن تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری از همه رسانه‌ها خواست تا با تعامل بهتر با این مرکز، به منبع خود اعتبار بخشیده و به جریان سالم اطلاعات و رعایت عدالت در انتشار اخبار کمک کنند.

لازم به ذکر است اطلاعیه روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پاسخ به خبر منتشر شده برخی رسانه ها مبنی بر «انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران» بوده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط