چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
امضای تفاهمنامه همکاری میان کتابخانه مجلس و انتشارات دانشگاه تهران

تفاهمنامه همکاری میان کتابخانه مجلس و موسسه انتشارات دانشگاه تهران به منظور تعاون در نشر کتاب و دیگر منشوراتی که در حیطه وظایف قانونی طرفین است، امضا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دکتر ایرج الله‌دادی، رئیس موسسه انتشارات دانشگاه تهران با حضور در کتابخانه مجلس با دکتر محمد رجبی، رئیس کتابخانه مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد که طی این دیدار تفاهمنامه همکاری میان کتابخانه مجلس و موسسه انتشارات دانشگاه تهران به منظور تعاون در نشر کتاب و دیگر منشوراتی که در حیطه وظایف قانونی طرفین است، امضا شد.
 
دکتر رجبی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که این امر زمینه‌ای شود تا همکاری با انتشارات دانشگاه تهران نتایج پرباری به همراه داشته باشد.

طی این تفاهمنامه طرفین توافق کردند که برای انتشار مشترک هرگونه منشورات متعلق به دیگری اقدام کنند. همچنین اصل اثر در تملک دارنده‌ آن باقی مانده و طرف دیگر تمام یا بخشی از هزینه‌ طبع نظیر آماده سازی، خرید کاغذ، چاپ و صحافی را عهده‌دار شود.
                               
همچنین در منشورات غیرکتابی، مانند نشریات و پوسترها، به نحو مرسوم در موارد مشابه رایج در کشور با طرفین عمل خواهد شد. قطع، نوع حروف، ‌صفحه‌آرایی، طرح روی جلد، نوع جلد،‌ نوع کاغذ، تیراژ و بهای اثر، با توافق طرفین نهایی می‌شود. به نسبت میزان هزینه‌ هر یک از طرفین برای انتشار اثر که عبارت از مبلغ حق پدیدآور یا خرید اثر، ویرایش، آماده‌سازی، کاغذ، چاپ و صحافی است، سهم آنها به نسبت سرمایه گذاری تعیین می‌شود و طرفین به نسبت حق‌السهم خود کتاب تحویل گیرند.
 
از دیگر مواد این تفاهمنامه این است که طرفین در فروش امتیاز هر یک از آثار خود، در شرایط مساوی حق تقدم را برای دیگری قائل خواهند شد. طرفین تعهد کرده‌اند در واگذاری توزیع سایر آثار هر یک از طرفین که حاصل همکاری مشترک آنها نیست، در شرایط مساوی، اولویت با طرف مشارکت باشد.
 
همچنین طرفین در هر یک از مراحل و موارد ذیربط با فعالیت خویش، نظیر عقد قرارداد با مؤلفان و مترجمان، خرید کاغذ و ملزومات، تأمین انبار، برگزاری یا شرکت در نمایشگاه‌هایی که با موضوعیت کار هریک تناسب دارد با یکدیگر مساعدت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها