سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
سفرنامه‌های «آلفونس گابریل» در شهر کتاب بررسی می‌شود

شهرکتاب مرکزی نشست ویژه‌ای با عنوان «ایران از نگاه آلفونس گابریل» با حضور مهندس برنهارد ویدر، معمار و نویسنده‌ اتریشی برگزار می‌کند. در این نشست آثار سفرنامه‌نویس اتریشی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی شهر کتاب مرکزی، سه‌شنبه یازدهم آذر ساعت ۱۵ نشست ویژه‌ای برای بررسی آثار آلفونس گابریل در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود که در این نشست، مهندس برنهارد ویدر، معمار و نویسنده‌ اتریشی درباره‌ آثار آلفونس گابریل سخن می‌گوید.

آلفونس گابریل که جغرافیدان، پژوهشگر و سفرنامه‌نویس اتریشی بود به همراه همسرش سه بار به ایران سفر کرده است. سفر اول در سال ۱۹۲۸ میلادی و سفر دوم و سوم او در ۱۹۳۳ و ۱۹۳۷ روی داد که گزارش آن با عنوان «در شرق دور از دنیا» منتشر شد.

وی پنج کتاب درباره‌ کویرهای ایران نوشت و در یک بررسی علمی آن‌ها را از نظر جغرافیایی، زمین‌شناسی، گیاه‌شناسی و جانورشناسی مورد مطالعه قرار داد. کتاب «عبور از صحاری ایران» گابریل به قلم فرامرز نجدسمیعی به فارسی ترجمه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها