چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
تلاش همه مسئولان نهاد، برطرف کردن مشکلات کتابداران است

محمد الهیاری در سفر خود به اردبیل ضمن بازدید از چند کتابخانه عمومی در این استان با حضور در جمع تعدادی از کتابداران استان اردبیل، از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست‌های آنها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) محمد الهیاری فومنی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد با حضور در کتابخانه‌های عمومی فدک و شهید مطهری اردبیل و حضرت ولیعصر(عج) سرعین از نزدیک در جریان خدمات و فعالیت‌های این کتابخانه‌ها قرار گرفت.
                
محمد الهیاری فومنی در این بازدیدها، ارتقای منابع کتابخانه‌ها را  باعث جذب بیشتر مراجعان دانست و اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مجموعه‌های علمی فرهنگی، باید با شناسایی ذائقه مراجعان، در جذب آنها به سمت کتابخوانی بکوشند. شادابی محیط کتابخانه‌ها در ترغیب کودکان و نوجوانان به سمت این مراکز بسیار مهم است و همچنین برگزاری فعالیت‌های متعدد فرهنگی و کتابخانه‌ای، نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ حضور و استفاده از منابع کتابخانه‌ها دارند.
 
الهیاری افزایش دانش تخصصی کتابداران و تسلط آنها بر منابع تازه نشر و حوزه‌های نشر را عامل مشاوره بهتر به مراجعان دانست و تصریح کرد: کتابداران به عنوان مهمترین سرمایه کتابخانه‌ها، نقش بسیار زیادی در ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه دارند.
 
وی همچنین در بازدید از پروژه‌های ساخت کتابخانه عمومی در محله‌های وحدت و سیدآباد کلخوران اردبیل، مشارکت خیران در ساخت این کتابخانه‌ها را تحسین برانگیز دانست و گفت: مشارکت نیکوکاران در ساخت کتابخانه‌های عمومی، سهیم شدن آنها در تربیت نسلی فرهیخته را در پی دارد.
 
الهیاری، ساخت 7 باب کتابخانه عمومی در اردبیل تا پایان سال 94 را توسط خیران، همتی قابل ستایش عنوان و گفت: نهاد در راستای توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و با درک ضرورت ورود خیران به مقوله کتابخانه سازی، تأسیس انجمن خیران کتابخانه ساز را در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با حضور نیکوکاران ابلاغ کرد.
 


 
رفاه حال کتابداران‏، اولویت اصلی نهاد

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد همچنین در نشست صمیمی خود با کتابداران این استان با بیان اینکه دبیرکل نهاد به صورت مستمر پیگیر وضعیت کتابداران است، اظهار داشت: تلاش همه مسئولان نهاد بر این است که دغدغه‌های کتابداران تا حد امکان برطرف شود.
 
وی سیاست کاری نهاد را بر محور کتابداران دانست و افزود: رفاه حال همکاران کتابدار در همه استان‌ها اولویت نهاد است.
 
 
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، تشکیل انجمن خیران کتابخانه ساز و تشویق نیکوکاران به مشارکت در کتابخانه سازی را از اهم برنامه‌های نهاد دانست و تصریح کرد: کمک خیران در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها، نقش مؤثری در پیشبرد برنامه‌های توسعه فرهنگی و کتابخانه‌ای خواهد داشت.
 
وی در پایان ضمن پاسخ به سئوالات تعداد دیگری از کتابداران استان، در خصوص پیگیری مشکلات آنها قول مساعد داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها