یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
ادامه زندگی با «تکه نانی» در نیویورک

«آنا کوئیندلن» روزنامه‌نگار آمریکایی به خوبی توانسته ضمن دفاع از عنوان شماره یک برندگان پولیتزر به سوی رمان‌نویس پرفروش مهاجرت کند و رمان اخیر وی بنام «ادامه زندگی با تکه نانی در نیویورک» این موضوع را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) وی از تجربه طولانی خود به عنوان مفسر استفاده کرده و بسیار ماهرانه دست به ساختارسازی داستانی و حل‌وفصل عناصر داستانی در طول کتاب خود بهره برده است.
«ربکا وینتر» قهرمان داستان در کتاب Still Life with Bread Crumbs مجبور می‌شود زندگی جدید و فقیرانه‌ای را شروع کند و آپارتمان زیبا و گران‌قیمتی که با استفاده از شغل قبلی خود یعنی عکاسی در منطقه منهاتان خریده را ترک کند.
سال‌ها پیش «زندگی با تکه نان» تصویری نمادین از جنبش زنان بود و نویسنده داستان، ربکا را قهرمان رمان خود کرده تا آرزوی بسیاری از زنان باشد.
ربکا سال‌ها در شغل عکاسی به موفقیت‌های خوبی می‌رسد اما با تنزل شغلی مواجه شده، حساب بانکی‌اش خالی‌شده و مجبور به نقل‌مکان به مکانی بنام «هیچ جا» می‌شود.   در میانه راه با «جیم بیتس» ملاقات می‌کند که زیر یک درخت ایستاده و همان موقع متوجه می‌شود که زندگی از پشت لنز بازندگی از پشت چشم واقعی یک انسان متفاوت است و آنچه واقعیت داشته و در زندگی جاری است را نمی‌توان از پشت لنز دید.
قدرت مشاهده نویسنده به قدری قوی است که در طول خواندن، واژه‌ها درخشان می‌شود و در یک سفر فوق‌العاده، عشق، روزها و شب‌های ربکا را تسخیر می‌کند تا نادیدنی‌های زندگی جدید را کشف کند و درنهایت شاهد یک زندگی هیجان‌انگیز می‌شود.
ربکا می‌فهمد و نویسنده به خواننده می‌فهماند که زندگی می‌تواند ساده‌تر بوده، اما خوش‌تر و سعادتمندتر هم بود، حتی در کلبه‌ای بیرون شهر و دور از هیاهوی «هیولای خودمحور» یا همان شوهر سابق انگلیسی‌اش با مادرزنی غیرقابل‌تحمل!
این کتاب ششم نوامبر 2014 توسط انتشارات «ویندمیل بوکس» در 290 صفحه به قیمت 7 پوند راهی بازار شده است.{لینک}



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها