یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

پانزدهمین نشست «خانه نقد کتاب» موسسه خانه کتاب به نقد «برازجان، سرزمین آفتاب بامدادان» اختصاص دارد. در این نشست کارشناسان تاریخ حضور دارند و به بحث و گفت‌وگو در این زمینه می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نقد کتاب «برازجان، سرزمین آفتاب بامدادان» پانزدهمین نشست خانه نقد کتاب موسسه خانه کتاب است که با حضور دکتر عمادالدین شیخ‌الحکمایی، سندشناس و تاریخ پژوه، دکتر مجتبی خلیفه، استادیار گروه تاریخ دانشگاه بیرجند، دکتر سیروس نصرالله‌زاده، کتیبه‌شناس و پژوهشگر و دکتر عبدالرسول خیراندیش، استاد تاریخ دانشگاه شیراز و نویسنده کتاب سه‌شنبه 27 آبان برگزار می‌شود.

عبدالرسول خیراندیش، دکترای رشته تاریخ و استاد دانشگاه شیراز در عرصه مطالعات تاریخی و به ویژه حوزه مطالعات خلیج فارس است. وی پژوهشی موشکافانه در مورد نام «برازجان»، مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر تالیف کرده است.

کتاب «برازجان، سرزمین آفتاب بامدادان» با مباحث مقدماتی درباره علم شناخت نام‌های جغرافیایی (توپونومی) و علم لغت‌شناسی (فیلولوژی) و سپس با نگاهی به موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی برازجان در فصل نخست آغاز می‌شود. در فصل دوم تمام نظریاتی که تاکنون در مورد نام برازجان ارائه شده است، به اطلاع خواننده می‌رسد. در فصل سوم تمام آبادی‌ها و مکان‌هایی که در سرزمین ایران به نام «برازجان» نامیده شده‌اند، از کهن‌ترین اعصار تا امروز، معرفی شده‌اند. نویسنده اکثر آنها را خود شخصاً دیده و تصاویری از آنها را نیز در کتاب آورده است. 

پانزدهمین نشست خانه نقد کتاب سه شنبه 27 آبان ساعت 16 تا 18 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب به نشانی خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره 2 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها