چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

همزمان با برگزاري مراسم بزرگداشت «كوروش هخامنشی» از كتاب «كوروش رهايي‌بخش» نوشته شروين وكيلي رونمايي می‌شود. این مراسم به كوشش انجمن فرهنگی ایران‌زمین (افراز) و کانون ایران‌شناسی برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انجمن فرهنگی ایران‌زمین (افراز) و کانون ایران‌شناسی امروز چهارشنبه 21 آبان در سرای محله‌ یوسف‌آباد میزبان دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران است. 

در همایش «کورش رهایی‌بخش» زاگرس زند (پژوهشگر، ایران‌شناس و دانشجوي مقطع دكتراي رشته تاريخ در دانشگاه تهران) و شروین وکیلی (جامعه‌شناس و تاریخ‌پژوه) درباره‌ «اهمیت کورش و جهان هخامنشی» و «کورش و ایران امروز» سخن می‌گویند. 

در این همایش، بخش‌هایی از فیلم مستند «من، کورش، شاه جهان» ساخته‌ هرمز امامی به نمایش درخواهد آمد و کتاب «کورش رهایی‌بخش» نوشته‌ شروین وکیلی رونمایی می‌شود. 

كتاب «كوروش رهايي‌بخش» بازچاپ كتاب «تاريخ كوروش هخامنشي» است كه براي نخستین‌بار در سال 1389 منتشر شد و پس از استقبال مخاطبان از آن براي دومين بار با حجم بيشتري از مطالب و اطلاعات به چاپ رسيده است. 

به گفته شروين وكيلي، در نگارش این كتاب از منابع جديد و به روز و حجمي مطالبی به مراتب بيشتر از كتاب «تاريخ كوروش هخامنشي» استفاده شده است. 

نويسنده کتاب با اعلام اين خبر كه مجموعه‌اي تحت عنوان «تاريخ زمان» را در دست نگارش دارد، گفت: نخستین جلد اين مجموعه کتاب «كوروش رهايي‌بخش» است. «داريوش دادگر» دومين جلد و «اسطوره معجزه يونان» سومين جلد از اين مجموعه را تشكيل مي‌دهند. 

این پژوهشگر تاریخ ادامه داد: در این نشست در این زمینه سخن خواهم گفت كه اخلاق جوانمردانه كوروش هخامنشی امري شخصي نيست بلكه رفتاري برآمده از نظام سياسي نوظهور در آن دوران بوده است. 

مراسم رونمايي از كتاب «كوروش رهايي‌بخش» و بزرگداشت «كوروش هخامنشی» امروز از ساعت 16:30 تا 19 در خیابان يوسف آباد، خيابان 2/21 سرای محله يوسف آباد برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها