دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

موسسه خانه کتاب اعلام کرد که از میان آثار منتشرشده در مهرماه سال جاری، تعداد کتاب‌های چاپ اولی بر آثار تجدید چاپی پیشی گرفته و بیشترین کتاب‌های منتشرشده مربوط به سه گروه دین، علم و ادبیات است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بانک اطلاعات واحد اطلاع‌رسانی خانه کتاب گزارش آماری کتاب‌های منتشرشده کشور در مهرماه سال ۱۳۹۳ را در گروه‌های کلیات، زبان، علوم طبیعی و ریاضیات، علوم عملی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، کمک‌درسی و کودک منتشر کرد.

بر اساس این گزارش ۵۰۵۴ عنوان کتاب در مهرماه منتشرشده است که ۹۲۸ اثر آن ترجمه و ۴۱۲۶ عنوان کتاب تألیفی است. در این میان ۱۵۷۳ اثر در شهرستان‌ها و ۳۴۸۱ کتاب در تهران منتشرشده‌اند که ۲۹۶۶ اثر چاپ اول و ۲۰۸۸ کتاب دیگر تجدید چاپی‌اند.

گروه دین با چاپ ۷۷۸ کتاب، گروه عملی با انتشار ۷۱۴ اثر و گروه ادبیات با چاپ ۶۷۳ اثر بیشترین کتاب‌های چاپ‌شده در مهرماه را داشته‌اند. همچنین بیشترین کتاب‌های چاپ‌شده در بخش ترجمه به گروه علوم عملی با چاپ ۱۸۳ اثر و بخش تألیف به گروه دین با ۶۵۷ اثر اختصاص دارد. بیشترین کتاب‌های چاپ اول نیز با ۵۰۹ اثر به گروه علوم عملی و آثار تجدید چاپی با ۴۴۳ کتاب به گروه کمک‌درسی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها