یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

برگزاری مراسمی به مناسبت زادروز علی باباچاهی در خانه هنرمندان و نشست نقد و بررسی مجموعه شعر «تهران شبیه هر شب دیگر سیاه بود» از آرش شفاعی از خبرهای ادبی روزهای پیش روست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به مناسبت زادروز علی باباچاهی مراسمی برای این شاعر و پژوهشگر ادبی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این برنامه قطب‌الدین صادقی (کارگردان و بازیگر )، علی قنبری (شاعر)، مسعود احمدی (شاعر) و علی نوذری (مترجم) حضور دارند.
 
همچنین فیلم مستند «این هم یک شوخی بود» با نگاهی به شعر و زندگی علی باباچاهی پخش می‌شود. در این فیلم فعالیت‌های این شاعر از نگاه مفتون امینی، سیمین بهبهانی، ابوتراب خسروی، عبدالعلی دستغیب، اردشیر رستمی، مریم حسین‌زاده و ابوالقاسم ایرانی بررسی می‌شود.
 
این برنامه  دوشنبه 19 آبان، ساعت 18 در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

علی باباچاهی متولد 19 آبان سال ۱۳۲۱ است. «رفته‌ بودم به صید نهنگ»،‌ «دنیا اشتباه می‌کند»، «این کشتی پُراسرار»، «قیافه‌ام که خیلی مشکوک است»،‌ «نم‌نم بارانم» از جمله آثار این شاعر است.

نقد کتاب «تهران شبیه هر شب دیگر سیاه بود»


سومین جلسه سلسله نشست‌های نقد شعر با رویکرد بررسی مجموعه شعرهای منتشرشده در سوره مهر به بررسی کتاب «تهران شبیه هر شب دیگر سیاه بود» اثر آرش شفاعی اختصاص دارد.

این کتاب در قالب مجموعه «شعر امروز» در سال ۸۶ از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده که شامل۵۰ قطعه شعر با مضامین عاشقانه، اجتماعی و مذهبی است.
 
این جلسه دوشنبه 19 آبان ماه، در فروشگاه کتاب انتشارات سوره مهر به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، جنب حوزه هنری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط