شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵
أقاتهراني در «تنهای تنها: مقتل وترالموتور» نیمروزی از عاشورا را روایت می‌کند

تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام‌ مرتضی آقاتهرانی با عنوان «تنهای تنها: مقتل وترالموتور» از سوی نشر «برادر شهیدم» منتشر شد. آقاتهرانی انگیزه اصلی خود را برای نگارش تازه‌ترین اثرش، احیای سنت حسنه مقتل‌خوانی ظهر عاشورا عنوان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرتضی آقاتهرانی، وی در جدیدترین اثر خود که در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی روانه بازار کتاب شد، سراغ مقتل‌نویسی رفته و مقتل خاص حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) به رشته تحریر درآورده است. وی که پیش از این «یاران شیدای حسین بن علی (ع)» را در کارنامه عاشورایی خود داشته، این‌بار با هدف احیای سنت حسنه مقتل‌خوانی ظهر عاشورا، در یک اثر متفاوت و مستند از نظر منابع، نیمروزی از حیات حسین بن علی (ع) ـ از صبح عاشورا تا لحظه شهادت ـ  را روایت می‌کند. 

وی در ابتدای نوزدهمین کتاب خود، در متنی کوتاه به انگیزه خود از نگارش و انتشار کتاب‌ها اشاره می‌کند و می‌نویسد: «شاید این نکته راهی بر عزیزان جوانم باز کند: در هر سختی و تنگنایی با نوشتاری از او یا اولیاء طاهرینش گردنه‌ها را به سهولت گذرانیده‌ام. در کشاکش جنگ تحمیلی که همه جا نا امن بود، «تفسیر سوره یاسین» را؛ و در دوران سفر به غرب و دوری از وطن، «یاران شیدای حسین‌بن‌علی (ع) را؛ و در هنگام ورود به سیاست و سیاست‌بازی‌های این و آن، «مقتل‌الحسین علیه‌السلام» را...»

آقاتهرانی که خود سال‌هاست اهتمام جدی به مقتل‌خوانی ظهر عاشورا دارد، در مقدمه کتاب، انگیزه اصلی خود را برای نگارش تازه‌ترین اثرش، احیای سنت حسنه مقتل‌خوانی ظهر عاشورا عنوان می‌کند. مخاطب اصلی این اثر، روحانیان، مبلغان دینی و مداحان اهل بیت (علیهم‌السلام) هستند که می‌توانند با تکیه بر یک متن مستند، این سنت حسنه را احیا کنند.

کتاب «تنهای تنها: مقتل وترالموتور» در هفت فصل و 224 صفحه نگاشته شده است که عناوین فصل‌ها شامل «سنت مقتل‌خوانی ظهر عاشورا»، «سوگواری بر حضرت سیدالشهدا»، «امام حسین‌بن‌علی، صبح عاشورا»، «امام حسین‌بن‌علی، تنهای تنها»، «امام حسین‌بن‌علی، شهادت»، «امام حسین‌بن‌علی، پس از شهادت»، «امام حسین‌بن‌علی، زیارت» و ... است.

نشر «برادر شهیدم»، به عنوان ناشر اختصاصی آثار مرتضی آقاتهرانی درصدد است آثار او را به صورت مجموعه آثار در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد که در این راستا، کتاب «تنهای تنها؛ مقتل وترالموتور» نخستین عنوان از این مجموعه به شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها