یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
سه‌گانه عشقی از زبان مشک سقای کربلا با مقدمه علی اکبر رشاد

کتاب «عمورا؛ سه‌گانه عشق» اثر حمزه اولیازاده 15 آبان ماه در فروشگاه ترنجستان سروش رونمایی می‌شود. اين كتاب با مقدمه‌اي از حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد به برش‌هایی از واقعه عاشورا از زبان مشک حضرت عباس (ع) می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «عمورا؛ سه‌گانه عشق» اثر حمزه اولیازاده که به برش‌هایی از واقعه عاشورا از زبان مشک حضرت عباس(ع) می‌پردازد 14 آبان ماه رونمایی می‌شود.

بخش نخست این سه‌گانه به روایت عاشورا از زبان مشک می‌پردازد. مشکی که از حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) و پس از آن به حضرت عباس رسیده و حالا روایتگر رویداد عاشوراست. بخش دوم به فراز 21 دعای جوشن‌کبیر می‌پردازد و «یا رازق الطفل الصغیر/ یا راحم الشیخ الکبیر» را با روز دهم محرم مقایسه می‌کند و بخش سوم، داستان آوانگاردی است که به اتفاقات نجف و کربلا پرداخته است.

حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد ــ رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي ــ بر کتاب «عمورا؛ سه‌گانه عشق» مقدمه‌ای نگاشته است. در بخشی از این اثر، این کتاب چنین معرفی می‌شود: «عمورا آنجاست که ادب و آب را سر بریدند/ آنجاست که خورشید را در پهنه صحرایش وانهادند/ و در امانت آسمان خیانت کردند/ عمورا نام دیگر کربلاست.» 

رونمايي کتاب «عمورا؛ سه‌گانه عشق» اثر حمزه اولیازاده از ساعت 15 تا 17 در ترنجستان سروش به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه وصال، فروشگاه ترنجستان سروش طیقه دوم خواهد بود. 

کتاب «عمورا؛ سه‌گانه عشق» اثر حمزه اولیازاده را انتشارات نسیما منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها