چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۲
«شبانه‌ها» در غیاب شاملو به چاپ رسید/ انتشار خاطرات سیدعلی صالحی با پیشروان ادبیات معاصر

کتاب «شبانه‌ها»(در غیاب احمد شاملو) سروده سیدعلی صالحی از سوی نشر چشمه منتشر شد. بخش دوم این کتاب شامل خاطرات صالحی و آشنایی او را با نادر‌پور، مجابی، سپانلو، صفارزاده، رویایی، احمدی، براهنی، مصدق، م.آزرم، حقوقی، کسرایی و نیستانی است.

صالحی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  گفت: کتاب «شبانه‌ها» با عنوان فرعی «شبانه‌ها در غیاب احمد شاملو» چند روز پیش از سوی نشر چشمه منتشر شد. این کتاب 234 صفحه است و در بخش دوم خاطرات مشترک من با شاعرانی قبل‌تر از من، یعنی از دهه 50 تاکنون گنجانده شده است.

وی افزود: این کتاب شامل سه دفتر شعر با نام‌های «در غیاب احمد شاملو»، «در غیاب ابونواس اهوازی» و «در غیاب شیرکو بی‌کس» است.

شاعر «عاشق شدن در دیماه مردن به وقت شهریور» ادامه داد: در بخش خاطرات گزینه شعر قبلی‌ام با نام «بعد از زوال دریا» خاطراتم را با هشت شاعر از شاملو تا سیمین بهبهانی نوشته بودم و در این کتاب نیز خاطرات و آشنایی‌ام را با برخی دیگر از شاعران آورده‌ام.

این شاعر اضافه کرد: در کتاب «شبانه‌» خاطراتم را با نادر نادرپور، جواد مجابی، محمدعلی سپانلو، یدالله رویایی، احمدرضا احمدی، رضا براهنی، حمید مصدق، طاهره صفارزاده، م.آزرم، محمد حقوقی، سیاوش کسرایی و منوچهر نیستانی نوشته‌ام که در بخش دوم کتاب منتشر شده است. 

سید علی صالحی از شاعران شاخص شعر گفتار است. از آثار وی می‌توان به «یوماآنادا»، «پیشگو و پیاده شطرنج»، «مثلثات و اشراق‌ها»، «عاشق شدن در دیماه، مردن به وقت شهریور»، «دیرآمدی ری‌را... نامه‌ها»، «نشانی‌ها»، «سفر بخیر مسافر غمگین پاییز پنجاه و هشت»، «آسمانی‌ها»، «رویاهای قاصدک غمگینی که از جنوب آمده بود»، «ساده بودم، تو نبودی، باران بود» اشاره کرد.

«آخرین عاشقانه‌های ری را»، «دعای زنی در راه که تنها می‌رفت»، «چیدن محبوبه‌های شب را تنها به باد یاد خواهد داد»، «دریغا ملا عمر...»، «از آوازهای کولیان اهوازی» (شعرهای دوران جوانی،1350-1350)، «سمفونی سپیده‌دم» و «ردپای برف، تا بلوغ کامل گل سرخ» نام دیگر کتاب‌های این شاعرند.

آخرین کتاب‌های صالحی سال گذشته با نام‌های «زندگی کن بگذار دیگران هم زندگی کنند» و «پنهانی چند شعر عاشقانه برای دو سه نفر» و «نگران نباش همه چیز درست خواهد شد» از سوی انتشارات نگاه منتشر شدند. 

کتاب «شبانه‌ها در غیاب احمد شاملو» با شمارگان دو هزار و 200 نسخه به قیمت 12 هزار تومان به تازگی از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها