چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰

انتشارات «سبط اکبر» بسته کتاب‌های ماه محرم خود را که شامل سه کتاب با عناوین «رجزهای عاشورا»، «درس عبرت‌ها» و «منزلت امام حسین (ع)» همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم، در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کتاب «رجزهای عاشورا»، رجزهای تمام شهدای کربلا و به خصوص آنها که در جنگ با لشکر ابن‌سعد رجز خوانده‌اند، ذکر شده است. نام شهدا با چینش الفبایی در این کتاب جای گرفته و ابتدا شرح کوتاهی از هریک از شهیدان عاشورا آورده شده است و پس از ذکر آن رجز، ترجمه آن ارائه می‌شود.

اگرچه این کتاب به رجزهای عاشورا اختصاص دارد، اما نویسنده برای این که شکل کامل‌تر و جامع‌تری به کتاب بدهد، برخی رجزهای رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین علی (ع) را که در جنگ‌های صدر اسلام نقل شده، آورده است.

در این کتاب سعی بر آن بوده که در بازگویی این رجزها، الزاما به منابع کهن و دست اول مراجعه شود و اگر هم احیانا نامی از عالمان و نویسندگان معاصر برده می‌شود، صرفا به‌عنوان تأیید مطلب باشد. البته در نقل رجزها ممکن است در بین مورخان اختلافاتی وجود داشته باشد، هم از این نظر که این رجز از چه کسی است و هم از منظر کلمات و واژه‌ها، ولی این کتاب بیشتر به نظر قدما بسنده کرده  و البته از نظر برخی از مورخان امین عصر نیز بهره برده است.

کتاب «رجزهای عاشورا» نوشته حجت الاسلام ابوالحسن رباني‌تبار در 227 صفحه به بهاي هفت هزار تومان از سوی انتشارات سبط اکبر منتشر شده است.


کتاب «درس‌ها و عبرت‌ها» از توليدات همين ناشر به ارائه بیش از 200 درس از قرآن و کربلا پرداخته است. نگارنده در این اثر سعی بر تطبیق وقایع کربلا با قرآن کریم دارد که می‌تواند بيش از 200 موضوع سخنراني در موضوعات مختلف اخلاقي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي، تاريخي، وسيره اهل بيت (ع) به‌همراه اشعار و مقتل از چهارده معصوم و شهداءکربلا را در اختیار سخنرانان مذهبی قرار دهد.

این کتاب در سه فصل کلی با عناوين «مقام و منزلت حضرت سيّدالشهداء عليه‌السلام»، «درسها و عبرتها از قرآن، كربلا و نهج‌البلاغه» و «سرلوحه كار تمام انبياء عليهم‌‏السلام» با بخش‌هایی بسیار در هر فصل، به تبیین این موضوع خواهد پرداخت.

انتشارات سبط اکبر کتاب «درس‌ها و عبرت‌ها» نوشته حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا را در دو جلد منتشر کرده است.

کتاب «منزلت امام حسين (ع)» نیز شامل نكته‌ها و پيام‌هاي اخلاقي، اعتقادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي از زندگي سيدالشهداست که در آن به منزلت امام حسين (ع) نزد پيامبر (ص) از منظر روايات پرداخته شده است.

در این اثر نظر بعضي از رجال جهان در باره سيد الشهداء (ع) وانقلاب حضرت و همچنین مطالبی با عنوان دلیل و چگونگی نامگذاري حضرت، بصيرت حسيني، پاداش زيارت امام حسين (ع)، فضايل سالار شهيدان (ع) و اهميت امر به معروف و نهي از منكر آورده شده است.

کتاب «امام حسین (ع)» نوشته حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا دارای آزمونی براي برگزاری مسابقات فرهنگی نيز هست و با بهاي پنج هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سبط اکبر منتشر شده است.

بر پايه اين گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس http://www.sebtakbar-qom.com مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها