چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
انتشار مجموعه عکس‌هایی از مکه و مدینه در قالب کتاب «حقیقت عشق»

«حقیقت عشق» شامل مجموعه عکس‌های کمال‌الدین شاهرخ از مکه و مدینه، از سوی انتشارات مشعر به کتابفروشی‌ها می‌آید. شاهرخ عکاسی برای این کتاب را از سال 1373 شروع کرده است.

کمال‌الدین شاهرخ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: پس از انتشار کتاب «آستانه خورشید» که شامل مجموعه عکس‌هایی از اماکن زیارتی کشور عراق بود، کتاب دیگری با نام «حقیقت عشق» در دست انتشار دارم. این کتاب نیز شامل مجموعه عکس‌های من از شهرهای مکه و مدینه است. عکاسی برای این کتاب را از سال 1373 شروع کردم.

وی افزود: عکس‌های این کتاب به‌صورت پانوراما عکاسی شده‌اند و گمان نمی‌کنم تاکنون مجموعه عکس‌هایی با این تکنیک در کتاب دیگری منتشر شده باشند. مسجدالحرام به دلیل گذشت سال‌های طولانی و توسعه حرم تغییرات زیادی کرده است. عکس‌هایی که در این کتاب منتشر می‌شوند مربوط به سال 73 هستند که با دیدن آنها می‌توان با معماری قبلی این مسجد آشنا شد.

شاهرخ در ادامه درباره بخش‌های کتاب «حقیقت عشق» گفت: کتاب «حقیقت عشق» در دو بخش مکه و مدینه تقسیم‌بندی شده ‌است. در بخش مدینه بیشتر تصاویر اماکن مهم مذهبی مدنظر ما بود که برخی از آنها مربوط به دو سال اخیر و تعدادی نیز قدیمی‌تر هستند که مطمئنم برای بینندگان بسیار جالب خواهد بود.

این هنرمند عکاس با اشاره به این نکته که ساختار کتاب جدیدش هم مانند کتاب «آستانه خورشید» است، گفت: کتاب «حقیقت عشق» نیز مانند کتاب «آستانه خورشید» به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر می‌شود. این کتاب اکنون در مرحله صحافی است و امیدوارم تا پایان ماه صفر از سوی انتشارات «مشعر» در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

درباره کمال الدین شاهرخ
کمال‌الدین شاهرخ دانش‌آموخته کارشناسی رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری است. او عکاسی از اماکن مذهبی را از سال 1370 شروع کرد.

از کمال الدین شاهرخ پیشتر کتاب مجموعه عکس «آستانه خورشید» شامل عکس‌هایی از اماکن زیارتی عراق چون کربلای معلی و نجف اشرف منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها