سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
فهرست‌نویسی 663 عنوان کتاب خارجی در خانه ترجمه

خانه ترجمه (وابسته به موسسه خانه کتاب) در یک ماه گذشته 663 عنوان کتاب خارجی را فهرست‌نویسی کرد. این آثار شامل 405 عنوان کتاب انگلیسی، 48 عنوان کتاب تایوانی، و 20 عنوان کتاب اردو، 167 عنوان کتاب عربی، 10 عنوان کتاب تالیف شده به زبان روسی، 13 عنوان به زبان آلمانی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) خانه ترجمه با هدف جمع‌آوری، بررسی و فهرست‌نویسی کتاب‌هایی که از زبان فارسی به زبان‌های دیگر ترجمه شده‌اند، از یازدهم اردیبهشت ماه سال 1393 به طور رسمی آغاز به کار کرده است.

خانه ترجمه به طور تقریبی 9هزار جلد کتاب شامل زبان‌های اردو، ترکی استانبولی، عربی، اندونزی، ازبکی، لهستانی، ترکمنی، کردی، تایلندی، ارمنی، فیلیپینی، رومانی، دانمارکی، چینی، کره‌ایی، ژاپنی، روسی، گرجی، آلمانی، فرانسه، آلبانی، انگلیسی، اسپانیایی، بنگالی، پرتغالی، هوسایی، ایتالیایی، فولایی، تانزائیایی، بوسنی، سواحیلی، ترکی آذری، اوگاندایی، مالایی، آذری کریل و چند زبانه‌ها را جمع‌آوری کرده است.

کتاب‌های فهرست‌نویسی شده و قابل بازیابی شده در خانه ترجمه 57 عنوان کتاب به زبان چینی،  12عنوان کتاب به زبان ژاپنی، 425 عنوان کتاب انگلیسی، 123 عنوان کتاب به زبان کره‌ایی، 141 عنوان کتاب به زبان اردو، 634 عنوان کتاب به زبان عربی، 60 عنوان کتاب به زبان روسی، 10 عنوان کتاب به زبان تاجیکی، 3 عنوان کتاب به زبان آذربایجانی (جمهوری آذربایجان)، 2 عنوان به زبان آذری کریل، 5 عنوان به زبان گرجی، 2 عنوان به زبان ازبکی و 10 عنوان به زبان آلمانی را در بر می‌گیرد.

خانه ترجمه در یک ماه گذشته 663 عنوان کتاب که اصل آن فارسی نیست را شناسایی و تفکیک کرده است که شامل 405 عنوان کتاب انگلیسی، 48 عنوان کتاب تایوانی، و 20 عنوان کتاب اردو، 167 عنوان کتاب عربی، 10 عنوان کتاب تالیف شده به زبان روسی، 13 عنوان به زبان آلمانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها