یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۵
از چاله جادو تا خاله بازی

تیمور و چاله جادو، نوشته شاهرخ گیوا از انتشارات آفرینگان و مجموعه هفت جلدی خاله بازی، نوشته امیلی بومون از انتشارات قدیانی، دو کتاب تازه منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «تیمور و چاله جادو» اثر شاهرخ گیوا ماجرای پسربچه‌ای به نام «تیمور» را بیان می‌کند که در طبقه هفتاد و هشتم یک برج به همراه پدر و مادرش زندگی می‌کند. پدر و مادرش شاغلند و او در تعطیلات تابستان مجبور است تمام روز تنها در آپارتمانشان بماند و چون علاقه‌ای به تماشای تلویزیون یا تبلت و بازی‌های کامپیوتری ندارد، مجبور است وقتش را با تماشای منظره بیرون از پنجره یا شنیدن صدای عقربه‌های ساعت بگذراند تا اینکه روزی به هوای گرفتن یک پروانه‌ ازخانه بیرون می‌رود و ناگهان متوجه حضور یک فیل در خیابان می‌شود!

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: ناگهان غول‌پیکر سبیل‌کلفت به حکم قاضی‌ها او را برده و به یکی از تیرک‌ها توی حیاط بسته بود. هفت زندانی دیگر نیز آنجا بودند. همگی مرتکب جرم شده بودند و حالا جریمه‌شان این بود که برای پری زیبا لالایی بخوانند...

در پشت نویس این کتاب می خوانیم: زندگی روزمره گاهی یکنواخت و خسته کننده می‌شود، «تیمور و چاله جادو» کتابی سرگرم کننده است که با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده است و آنها را به راحتی سرگرم می‌کند و به دنیایی خیالی می‌برد.

کتاب «تیمور و چاله جادو» در قالب 140 صفحه با شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 70 هزار ریال از سوی انتشارات آفرینگان منتشر شده است.

علاقه‌ به فعالیت‌های روزمره با خاله‌بازی

امیلی بومون در مجموعه «خاله بازی» توانسته در سه بخش جدا از هم با تصاویری به صورت عکس، برگرفته از دست ساخته‌های خمیریِ کریستل مک‌دیان، ارتباط بسیار خوبی با کودکان 3 تا 10 سال برقرار کند. این کتاب را راضیه خوئینی ترجمه کرده است.

هدف کلی این کتاب ها این است که نیاز ما به شغل‌های بیرون از فضای خانه مانندفروشندگی، دامپزشکی، پزشکی و معلمی را برای کودکان شرح دهد.

در پایان هر بخش از این کتاب ها، صفحه‌هایی به صورت جداگانه به مخاطب اختصاص داده شده و به سؤال‌هایی اختصاص دارد که از متن همان بخش انتخاب شده است. همچنین قسمتي در نظر گرفته شده تا كودك بتواند عکسش را در آن جا قرار دهد و به نوعی با شخصیت اصلی داستان، همزاد پنداری کرده و با آن ارتباط برقرار کند.

بخش کودک و نوجوان انتشارات قدیانی کتاب «خاله بازی» را در هفت جلد با شمارگان دوهزار و دویست نسخه  و بهای 150 هزار ریال برای هر جلد منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها