یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
خریداری مجموعه‌اي نفيس از نسخ خطي و برگزاری «همایش بین‌المللی ایران و چین»

مجموعه ارزشمند و نفيس خطی توسط اداره کل کتاب‌های خطی سازمان اسناد و كتابخانه ملي خریداری شد. خبر دیگر این‌که نخستین پیش همایش «همایش بین المللی ایران و چین» با هدف بررسی میراث فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی در چین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، مجموعه‌اي از نسخ خطي، از جمله يك جلد قرآن نفيس با تزئينات پر كار و چشم‌نواز توسط كميته خريد نسخ خطي و چاپ سنگي اداره كل كتاب‌هاي خطي كتابخانه ملي خريداري شد. 

قرآن موجود در مجموعه خريداري شده داراي جلد لاکی با بوم مرغش و ترنج و سرترنج با طرح گل و مرغ است، از ديگر نفايس مجموعه خريداري شده مي‌توان به دو قلمدان پرکار، یکی ایرانی با طرح گل و بوته و دیگری با تصاویری فرنگی اشاره كرد. 

کمیته خرید نسخه‌های خطی و چاپ سنگی روزهای دوشنبه هر هفته در محل اداره کل كتاب‌هاي خطي معاونت کتابخانه ملی با انجام كار كارشناسي به ارزش‌گذاري نسخه‌های ارائه شده برای فروش به مجموعه كتابخانه ملي مي‌پردازد كه در صورت توافق طرفين، خريداري نسخه‌هاي نفيس و ارزشمند انجام مي‌شود. 




نخستین پیش همایش «همایش بین المللی ایران و چین»

میراث فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی در چین در نخستین پیش همایش «همایش بین المللی ایران و چین» بررسی می‌شود 

انجمن ایرانی تاریخ نخستین پیش همایش «همایش بین‌المللی ایران و چین» را چهارشنبه 7 آبان ماه در سازمان اسناد ملی برگزار می‌کند. این نشست به بررسی موضوعاتی چون تاریخ اسلام در چین و میراث فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی می‌پردازد. 

در این همایش دکتر عادل خانی و دکتر سیدجواد میری سخنرانی می‌کنند. 

این نشست چهارشنبه 7 آبان ماه از ساعت 13 در سازمان اسناد ملی به نشانی بزرگراه حقانی، چهارراه کوشا، روبه‌روی ورزشگاه شهید کشوری، طبقه هفتم برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها