دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
انتشار «کتاب اردیبهشت» آقامیرزایی تا پایان سال/ کتابی با داستان‌های موازی

«کتاب اردیبهشت» عنوان اثر تازه‌ای از محمد‌علی آقامیرزایی است که به زندگی و شخصیت شهید غلامرضا کیان‌پور می‌پردازد. این کتاب تا پایان سال جاری منتشر می‌شود.

محمدعلی آقامیرزایی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در اثری با عنوان «کتاب اردیبهشت» به شهید غلامرضا کیان‌پور از مسوولان واحد اطلاعات و عملیات لشگر 10 سید‌الشهدا پرداختم. برای تالیف این کتاب علاوه بر مراجعه به اسناد موجود در این باره، با دوستان، خانواده و همرزمان شهید گفت‌و گو داشته‌ام.

وی اثرش را در قالب زندگینامه داستانی معرفی کرد و درباره نحوه پرداخت به آن توضیح داد: داستان زندگی شهید کیان‌پور به شیوه دو داستان موازی (پارالل) روایت شده که یکی از داستان‌ها در زمان حال و دیگری در زمان گذشته اتفاق می‌‌افتد. ماجرای داستان از هنگام تیرخوردن شهید کیان‌پور و زمانی که وی به نوشته شدن اثری درباره زندگی‌اش فکر می‌کند، آغاز می‌شود.

خالق «لطیف عشق» با اشاره به متولد شدن شهید کیان‌پور در اردیبهشت‌، دلیل نام‌گذاری اثر با نام «کتاب اردیبهشت» را همین امر عنوان کرد و  ادامه داد: «کتاب اردیبهشت» با شهادت کیان‌پور آغاز و به هنگام شهادت وی ختم می‌شود. همچنین، شخصیت نویسنده نیز در پایان به خودآگاهی می‌رسد. 

به گفته آقامیرزایی، مکتوب، پهلوان کوچک، دستگاه جادویی، اطلاعات و عملیات، راویان تابناک، نفس‌های مسموم، آن دو مرد، عبور از دژ، بر مدار کعبه و طعم شیرین بستنی عنوان فصل‌های «کتاب اردیبهشت» هستند و این کتاب تا پایان سال 1393 از سوی انتشارات موسسه شهید حسن باقری منتشر خواهد شد.

غلامرضا کیان‌پور اردیبهشت سال 1333 متولد شد. وی با شدت یافتن جریان انقلاب، به گروه مبارزان پیوست و در سقوط شهربانی کرج نقش اساسی و مهمی‌ داشت. کیان‌پور سال 1360 عازم جبهه‌های نبرد شد، به عضویت رسمی سپاه پاسداران کرج درآمد و در واحد حفاظت اطلاعات لشکر 10 سیدالشهدا (ع) به فعالیت ادامه داد.

وی در عملیات‌های «والفجر مقدماتی» و «کربلای 1» حضور چشمگیری داشت و در والفجر 2 به سختی مجروح شد. كيانپور، 19 دی 1365 پس از شكستن سخت‌ترين خطوط ارتش عراق در عمليات كربلاي 5 و باز كردن قفل پيروزی اين عمليات در مواضع نونی شكل در منطقه شلمچه شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها