یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
سی دومین رفاقت به سبک تانک رویت شد

«رفاقت به سبک تانک» اثر داوود امیریان شامل 47 داستان طنز پیرامون حوادث جنگ برای کودکان و نوجوانان است که به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ سی و دوم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب با داستان «می روم حلیم بخرم» شروع شده٬ که در آن نوجوانی شوق رفتن به جبهه را در سر دارد. در این کتاب داستان ها در ادامه هم روایت می شوند و به نوعی هر کدام از داستان‌ها روند تکمیلی یکدیگر می باشند.

داوود امیریان در مقدمه کتاب آورده است:«نوجوانى بودم پر شر و شور. هوایى شده بودم که به جبهه بروم. به جنگ دشمنى که مى خواست ایران عزیزمان را لقمه چپ کند. آموزش دیده و کفش و کلاه کرده بودم تا راهى شوم. اما ته دلم قرص نبود. چرا؟ چون تصویرى گنگ و دلهره آور از جبهه و جنگ داشتم. اضطرابم از این بود که آیا مى توانم با فضاى خشک و نظامى و پر خون و آتش آنجا جور دربیایم یا نه. اما وقتى به جبهه رسیدم و زندگى را دیدم، مرثیه و شادى را دیدم، به اشتباه خود پى بردم. نشاط و روح زندگى اى که آنجا دیدم...»

برخی داستان های این مجموعه بدین قرار است: آقاى نورانى سوخته،اتوبمب بیل!،احترام به پدر، اسى بشکه، اطوشویى کجاست!؟، الاغ هاى جنگ جو!، امداد غیبى،ایرانى مزدور!، بابات کو؟، بره گمشده عباس،بلبل، به شرط سوت بلبلى، پاخروسى، پپچ و مهره اى ها، پسر فداکار، پُل قاطر مرده!، تُرب مى خواهى؟ و....

لازم به ذکر است که این کتاب از جمله پرفروش‌ترین آثار انتشارات سوره مهر در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب برای کودکان و نوجوانان بوده است.

گفتنی است کتاب «رفاقت به سبک تانک» تولید دفتر ادبیات و هنرمقاومت حوزه هنری،در 111 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2 هزار و 500 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سی و دوم رسیده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها