یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
توافق قطعی برای فروش رایت ۱۲ اثر ایرانی/ حوزه‌های دین، ادبیات و زنان سه حوزه پرطرفدار

امیرمسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از توافق قطعی برای فروش رایت ۱۲ اثر ایرانی درمدت زمان برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی درباره میزان فروش رایت آثار ایرانی گفت: حداقل ١٢ مورد از آثار را به صورت قطعی اطلاع دارم که در بحث رایت توافقاتی حاصل شده است.

وی گفت: مذاکرات آغاز شده و فکر می‌کنم مجموعا کتاب‌هایی که در غرفه جمهوری اسلامی ایران تا مرحله پایانی منجر به رایت خواهد شد عدد چشمگیری خواهد بود.

 شهرام نیا درادامه گفت: اصولا ما در پی این هستیم که ناشران را به هم وصل کنیم و وظیفه‌ای را برای ارشاد قایل نیستیم چراکه کتابی برای فروش رایت در اختیار نداریم، اما خوشحالم این مقدمه چینی و فراهم شدن ابزار این ارتباط و به رسمیت شناخته شدن مجاری نشر ایران در فضای نشر بین الملل آرام آرام در حال شکل گیری است؛ این اتفاق مهم‌تر از آن است که ما امتیاز چند کتاب را واگذار کنیم زیرا اگر مسیر را خوب آغاز کنیم ناخودآگاه ناشران بزرگ سراغ ما می‌آیند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در ادامه یادآور شد: بسیاری از مذاکرات از سوی آژانس ادبی غزال پیگیری می شود اما جالب است بدانید حوزه ادبیات، زنان، را مشتاقانه جویا هستند ضمن این‌که آثار برخی نویسندگان را به خوبی می‌شناسند مثل مرحوم دکتر شریعتی تا آثار سید مهدی شجاعی که سراغ آنها را از ما می‌گیرند. اگر به ترتیب بخواهم عنوان کنم، حوزه‌های دین، ادبیات و زنان سه حوزه پرطرفدار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها