چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
خريد مجموعه ارزشمند خطي خاندان مجتهد طاري توسط كتابخانه ملي

مجموعه‌اي ارزشمند از ميراث مكتوب كشور، متعلق به خاندان شيخ محمد رفيع طاري نطنزي توسط اداره كل نسخ خطي و نادر سازمان اسناد و كتابخانه ملي خريداري شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، اين مجموعه شامل نسخه خطي، چاپ سنگي، آلبوم‌هاي عكس ايراني و فرنگي دوران قاجار و نیز چندین تابلو عکس از ناصرالدین شاه و برخی اشخاص و مشاهیر دوره قاجار است كه داراي ارزش تاريخي و مادي بسياري است. 

مجموعه فوق‌الذكر متعلق به شیخ محمد رفیع طاری نطنزی معروف به مجتهد رفیعی، عالم، فقیه و عارف و دانشمند از پیشگامان تعلیم و تربیت جدید و بنیان گذار مدارس جدید در عصر مشروطه است. 

وي تحصیلات مقدماتی خود را در اصفهان و نجف گذراند و از طرف عالم بزرگ آن عصر حاجی میرزا احمد شریف کرمانی اجازه اجتهاد دریافت کرد. وی از روشنفکران و از فعالان آزادیخواه مشروطیت بود و دکتر مهدی ملک‌زاده نام وی را در کتاب «تاریخ انقلاب مشروطیت ایران» جزو اعضای مجلس سری ذکر كرده است. 

اداره كل نسخ خطي و كتاب‌هاي نادر سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، با دارا بودن كميته تخصصي خريد نسخ خطي و نفيس، آماده است تا نسبت به خريد نسخ خطي و آثار مكتوب كهن نزد افراد اقدام كند. 

تصاویر برخی از نسخه‌های خریداری شده از سوی کتابخانه ملی





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها