چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
برگزیدگان هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج معرفی شدند

جشنواره ادبیات داستانی بسیج در حالی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد که در بخش داستان بلند بزرگسال و جوان، اثری رتبه نخست تشخیص داده نشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره ادبیات داستانی بسیج صبح امروز، 16 مهرماه 1393 در فرهنگسرای ارسباران تهران معرفی شدند.

بر این اساس، با رای هیات داوران این جشنواره، محسن نعمت اللهی با داستان «غواص»، سولماز صادق زاده با داستان «قصه تمام نمی شود»، ملیحه ذوالفقاریان با داستان «پابرهنه»، به عنوان برگزیدگان بخش داستان کوتاه در بخش بزرگسال انتخاب شدند. هیئت داوران در این بخش، داستان «قبری که جامانده» اثر ساره نوروزی، «لبخند بزن رزمنده» اثر شمس الله دایی زاده و «نفسی زیر آب» اثر مریم محمدی را شایسته قدردانی دانست.

همچنین هیات داوران هشتمین دوره جشنواره ادبیات داستانی بسیج، نازیلا زارعی با داستان «ذهن آشفته این آبادی»، سمانه صالح طبری با داستان «الف سین ط» و زهرا عبداللهی با داستان «یقین» را به عنوان برگزیدگان بخش داستان کوتاه جوان معرفی کرد. همچنین، هیئت داوران، آرین بهاری با داستان «فرشته های زمینی»، سید امیرمسعود یحیوی زاده با داستان «عطر تن پدر»، و آریان رضایی را با داستان «عروس باران» به عنوان تقدیرشدگان این بخش معرفی کرد.

بنا بر این گزارش، داوران این جشنواره در بخش داستان بلند بزرگسال امید کوره چی را با داستان «عشق در برابر عشق» حائز رتبه دوم تشخیص داده و اثری را شایسته رتبه نخست و سوم ندانست، اما از  ابراهیم باقری حمیدآبادی، حسین بذرافکن، اعظم منصوریان، مرتضی مرشدی، و مهدی طالبی، نویسندگان داستان های «تتوک»، «تا رسیدن صبح»، «از من گذشتگی»، «مدرسه جنگی» و «روزهایی که رفته اند» تقدیر به عمل آورد.

آرمان اعتمادی، نویسنده داستان «آتش در زمهریر» تنها برگزیده در بخش داستان بلند بزرگسال بود که هیات داوران وی را حائز رتبه دوم دانست و از سید علی راوری برای اثر «چهار نفر» در این بخش قدردانی کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها