دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
افزایش حقوق کتابداران و کارکنان نهاد كتابخانه‌ها /معرفی اعضای ستاد هفته کتاب نهاد

مهم‌ترین اخبار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به افزایش حقوق کتابداران نهاد، تشکر دبیرکل نهاد از کمیسیون فرهنگی مجلس شوراي اسلامي، معرفی اعضای ستاد هفته کتاب امسال و برگزاری مرحله دوم نظام جامع تشویق پژوهشگران نهاد اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با انتشار یازدهمین پیام خود در پرتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور از افزایش حقوق کتابداران و کارکنان نهاد خبر داد.

مختارپور در بخشی از یازدهمین پیام خود که امروز دوشنبه چهاردهم مهر در پرتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتشر شد با اشاره به زحمات معاونت اداری و مالی و صرفه جویی در هزینه های زائد و کم کردن تشریفات اعلام کرد: با تصویب موضوع برقرای فوق العاده شغل همکاران در شورای حقوق و دستمزد و امور اداری استخدامی نهاد و در اجرای بخشی از قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق‏العاده شغلی از 93/9/1 به احکام کتابداران و همکاران افزوده خواهد شد که به صورت ثابت و هر ماه پرداخت می شود.

وی در ادامه تصریح کرده است: همکاران تا سطح مدرک تحصیلی کاردانی 844900 ریال، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی 1810500 ریال و دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد 2414000 ریال به حقوق ماهانه شان اضافه می شود و با توجه به این که بیش از 60% از همکاران و کتابداران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و 15% دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند میزان تغییر در حقوق دریافتی قابل توجه خواهد بود.


قدردانی از توجه کمیسیون فرهنگی مجلس به امر کتابخوانی
علیرضا مختارپور در بخش دیگری از یادداشت خود، با اشاره به حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در روز سی‌ام شهریور عنوان کرد: در این جلسه ابتدا گزارشی از وضع نیروی انسانی، بودجه و مشکلات نهاد مطرح و سپس برنامه های پیشنهادی برای رفع نواقص و حرکت به سوی اهداف نهاد در جهت ترویج و گسترش کتابخوانی و مطالعه مفید در کشور ارائه شد و پس از آن رئیس و نمایندگان محترم آن کمیسیون به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه یادداشت خود آورده است: آنچه اینجانب وظیفه خود می دانم صریحاً با شما همکاران عزیز در میان بگذارم این که آگاهی عمیق، درک صحیح و منطبق با واقعیات و اهداف، دلسوزی و توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بیانات رئیس و اعضای محترم کمیسیون باعث دلگرمی و امیدواری بسیار شد و یقین کردم که با وجود این نمایندگان محترم و شناخت و توجّه دقیق ایشان به مسائل فرهنگی و مخصوصاً موضوع کتاب، تمامی مشکلات موجود به تدریج مرتفع خواهد شد و نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نیرویی تازه و همتی مضاعف براي گسترش کتابخوانی گام برخواهد داشت.

مختارپور همچنین افزوده است:‌ به نمایندگی از همه‏ کتابداران، تشکر خالصانه‏ را از اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به این عزیزان تقدیم و از خداوند متعال سعادت و سلامتشان را مسألت دارم.

وی در پایان تصریح کرد: توجه این عزیزان نماینده به مسائل نهاد بلافاصله نتیجه عملی خود را نشان داد و آن کمیسیون به فاصله دو روز تبصره ای درباره ضمانت اجرایی و الزام ماده 6 قانون تأسیس و نحوه ‏ اداره ‏کتابخانه های عمومی کشور که مربوط به اختصاص نیم درصد از درآمدهای شهرداری ها ست تصویب و برای طی مراحل قانونی به مراجع ذیربط در مجلس شورای اسلامی ارسال کردند.

معرفی اعضای ستاد هفته کتاب 93 نهاد کتابخانه های عمومی
مختارپور همچنین به منظور تکریم جایگاه کتابداران و کتابخانه های عمومی و برگزاری شایسته تر هفته کتاب در سطوح مختلف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ طی احکام جداگانه ای، آقای محمد اله یاری را به عنوان مسئول برنامه ریزی برنامه های نهاد در هفته کتاب وآقایان مجید صحاف، مهدی اشراقی، روح الله هاشمی ذاکر، محمدهادی ناصری طاهری، ابراهیم شمشیری، علی رمضانی، رمضانعلی محسنی، ابوالقاسم مقیمی و خانم لیلی هاشمی را به عنوان اعضای ستاد هفته کتاب تعیین و منصوب کرد.

نخستین جلسه کمیته های ستاد با هدف تعیین سیاست های نهاد در هفته کتاب و برنامه ریزی مناسب در هفته جاری برگزار می‌شود.

بیست و دومین دوره هفته کتاب از 24 آبان لغایت 30 آبان برگزار خواهد شد و مدیران کل کتابخانه های عمومی استان ها،‌ دبیری برنامه های نهاد کتابخانه ها در استان ها را برعهده خواهند داشت.

برنامه ریزی به منظور اجرای برنامه های هفته کتاب در سطوح ملی و استانی از تیرماه آغاز شده و دستورالعمل برنامه های استانی و شهرستانی در هفته مذکور در ماه گذشته به استان ها ابلاغ شده است.

برگزاری مرحله دوم نظام جامع تشویق پژوهشگران
همچنین بر اساس این گزارش اداره کل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای حمایت از تولید علم در حوزه کتابخانه‌های عمومی و تقویت متون و ادبیات مرتبط با آن، اقدام به اجرای مرحله دوم نظام جامع تشویق پژوهشگران كرده است.

به منظور برخورداری از مزایای نظام تشویق، مدیران، کارکنان و کتابداران شاغل در نهاد می توانند با توجه به بخشنامه و دستورالعمل اجرائی، آثار منتشر شده سال 1392 خود را از تاریخ 93/7/8 تا 93/8/10

در سامانه نظام جامع تشویق پژوهشگران به آدرس http://tashvigh.iranpl.ir ثبت كنند.

 در این مرحله فقط آثار منتشر شده مربوط به سال 1392 مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین افرادی که آثار سال 1392 آنان در مرحله قبلی به دلیل انطباق نداشتن با سال فراخوان مورد تائید قرار نگرفته است باید مدارک خود را براي بررسی مجدداً ارسال كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها