دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
برگزاری نشست علمی موزه ملی و کمیته ملی ایکوم ایران و نمایش دستخط مشاهیر و رجال ایرانی

موزه ملی ایران با همکاری کمیته ملی ایکوم ایران نشستی علمی با عنوان «موزه‌های فراگیر» را با سخنرانی پرفسور آماریسوار گالا برگزار می‌کند. همچنین برج میلاد برای نخستین‌بار نمایشگاه عکس‌های دستخط رجال و مشاهیر ایران را در 200 سال گذشته نمایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گزارش این نشست توسط پروفسور آماریسوار گالا ارائه می‌شود، گالا، مدیر اجرایی موسسه‌ بین‌المللی موزه‌ فراگیر و ساکن کشور دانمارک است. تجربه‌ اصلی میراثی او کار در بازسازی پس از جنگ در طول سه دهه‌گذشته در میان کشورهای ویتنام، کامبوج، بنگلادش و افغانستان و نیز بومی‌های پس از دوران استعمار و توسعه‌ میراث همگانی در استرالیا، افریقای جنوبی، هلند، کرواسی و دیگر قسمت‌های جهان بوده است. 

تالیف جدید او «میراث جهانی»، «مزایایی فراتر از مرزها» به ترتیب از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج و انتشارات یونسکو، نوامبر 2012 منتشر شده است. (ترجمه‌ فرانسوی و کره‌ای 2013، ترجمه‌ اندونزیایی 2014) 

وی از سوی یونسکو مربی فرهیختارِ معتبر برای کنوانسیون ICH سال 2003 و سردبیر موسسِ International Journal on the Inclusive Museum (نشریه‌ بین‌المللیِ موزه‌ فراگیر) بنیانگذار و سردبیر دوم و سوم نشریه‌ International Journal of Intangible Heritage (نشریه‌ بین‌المللی میراث ناملموس) است. او به تازگی مجموعه‌ کتاب موزه‌ فراگیر را شروع کرده است.

این نشست سه‌شنبه 15 مهرماه ساعت 10 و 30 دقیقه در تالار اجتماعات موزه ملی ایران برگزار می‌شود و شرکت در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. 

نمایش دستخط مشاهیر و رجال ایرانی در برج میلاد 

نخستین نمایشگاه دستخط رجال و مشاهیر ایران در 200 سال گذشته و همچنین نمایشگاه نقاشی‌خط «خیل مشتاقان» در برج میلاد تهران برپا شد. 

برای نخستین بار نمایشگاه عکس‌های دستخط رجال و مشاهیر ایران در 200 سال گذشته با همکاری برج میلاد و انجمن مجموعه‌داران ایران از فردا سه‌شنبه 15 مهر ماه در بلندترین برج کشور برپا می‌شود. 

در این نمایشگاه دستخط مشاهیر و بزرگان ایرانی همچون امیرکبیر، ناصرالدین شاه، مدرس، مصدق، آیت الله کاشانی و... در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این نمایشگاه ساعت 16 سه‌شنبه 15 مهرماه در گالری هنری در تراز 271 برج میلاد تهران برپا می‌شود و تا 30 مهرماه علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند. 

نمایشگاه دیگر برج میلاد تهران اختصاص به نقاشی‌خط دارد. در این نمایشگاه 35 نقاشی‌خط با عنوان «خیل مشتاقان» در گالری شرقی زیرگذر برج میلاد تهران به نمایش گذاشته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا 18 مهرماه از ساعت 9 تا 22 از این نمایشگاه بازدید کنند. 

آثار این دو نمایشگاه متعلق به استاد رضا عابدینی مجموعه‌دار خصوصی است که نمایشگاه‌های خود را با مشارکت برج میلاد برپا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها