دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
بررسی شرح‌های دیوان حافظ، اصلی‌ترین محور بزرگداشت امسال/ضرورت تالیفات بیشتر درباره شاعر رند شیراز

برنامه‌های علمی بزرگداشت حافظ 20 مهر در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز برگزار می‌شود. منصور طبیعی، مدیر بنیاد فارس‌شناسی در اين باره گفت: امسال بررسی شرح‌هایی که بر دیوان حافظ نوشته شده، اصلی‌ترین محور بزرگداشت حافظ است و هدفمان از این انتخاب ایجاد انگیزه برای تاليف‌هاي بیشتر درباره حافظ بوده است.

طبیعی درباره جزییات مراسم بزرگداشت حافظ در شیراز به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: برنامه‌های بزرگداشت حافظ امسال با همکاری سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد استان برگزار می‌شود و برنامه‌های علمی بر عهده بنیاد فارس شناسی است.

وی افزود: نشست‌های علمی جشنواره طبق روند هر سال 20 مهر آغاز می‌شود و از صبح تا عصر ادامه دارد. در این نشست برنامه اصلی بنیاد فارس‌شناسی بررسی شرح‌هایی است که بر دیوان حافظ نوشته شده است و به همین دلیل از افرادی که در این زمینه کار کرده‌اند، برای سخنرانی دعوت می‌شود.

رئیس بنیاد فارس‌شناسی توضیح داد: هدفمان این است که امسال دانشجویان به سمت تألیف درباره حافظ سوق بیابند. همچنین برنامه‌های علمی بزرگداشت حافظ با حضور ابراهیم قیصری، محمود عابدی، بهادر باقری، محمدیوسف نیری، منصور پایمردی و خدیجه حاجیان برگزار خواهد شد که هر يك آثاری تألیفی درباره حافظ دارند.

افتتاحیه بزرگداشت حافظ، نوزدهم مهر با همکاری میراث فرهنگی استان فارس برگزار می‌شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از علی جنتی برای حضور در بزرگداشت حافظ دعوت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها