شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
اهدای 93 میلیارد ریال کتاب در سال 93 به استان‌های سراسر کشور

دبیر هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلانی از اجرای طرح سه مرحله‌ای توزیع کتاب با اعتبار 93 میلیارد ریال در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مصطفی امیدی با اشاره به اجرای این طرح، اظهار کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اجرای طرح سه مرحله‌ای توزیع کتاب از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در سال 1393، مبلغ 93 میلیارد و 600 میلیون ریال به استان‌های سراسر کشور اختصاص داده است؛ این اقدام از ابتدای سال آغاز شده و در حال حاضر مرحله دوم آن در دست است.

دبیر هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در مرحله نخست توزیع کتاب در نیمه نخست سال جاری مبلغی معادل 33 میلیارد ریال کتاب به استان‌ها اهدا شد.

وی درباره اجرای مرحله دوم این طرح، گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با هدف عملیاتی شدن این طرح در مرحله دوم سال جاری مبلغ 38 میلیارد و 700 میلیون ریال را برای ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها اختصاص داده است.

امیدی درباره زمان اجرای این طرح، گفت: سهمیه‌های مرحله دوم تمامی استان‌های کشور پس از بررسی‌های لازم در هفته نخست مهرماه سال جاری به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است.

وی افزود: بر اساس حواله‌های صادره، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت کتاب‌های مورد نیاز استان تا پایان سال 1393 فرصت خواهند داشت.

امیدی درباره میزان و چگونگی حمایت‌های معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از استان‌های کشور، گفت: این حمایت‌ها در چارچوب تفاهمنامه‌های امضاء شده با استان‌ها صورت می‌پذیرد و سهمیه هر یک از استان‌ها با در نظر گرفتن عواملی مانند جمعیت، وسعت جغرافیایی استان، تعداد کتابخانه‌ها، تعداد موسسات فرهنگی فعال، تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، میزان مشارکت فعالانه استان در بهره‌گیری از سهمیه‌های قبلی و توزیع مناسب‌تر کتاب‌ها در استان‌ها تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط