جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰

رئیس کتابخانه دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس پروتکل z3950 دسترسی به منابع کتابخانه کنگره ملی آمریکا برای دانشجویان این دانشگاه امکان پذیر شد.

شادی اسدزندی،‌ رئیس کتابخانه دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران  در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره قابلیت‌های این کتابخانه اظهار کرد: از جمله مزیت‌های این کتابخانه ارائه فولتکس منابع برای مخاطبان است. به‌علاوه کاربرانی که رمز و نام کاربری تایید شده می‌توانند از هر مکان مانند خانه، دانشگاه یا محل کار به همه منابع به غیر از پایان‌نامه‌ها دسترسی داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که فقط اعضای هیات علمی مجوز استفاده از پایان‌‌نامه‌ها را دارند افزود: منابع موجود در کتابخانه دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با رعایت حق کپی رایت تهیه شده و در دسترس کاربران قرار دارد.

اسدزندی گفت: همه منابع فارسی به صورت لوح فشرده در اختیار کاربران قرار دارد و منابع فارسی فقط در قالب فیزیکی در دسترس است. اعضا می‌توانند پی‌دی اف منابع لاتین را با جستجو در پایگاه مطالعه کنند.

وی با اشاره به همکاری برخی ناشران در تهیه منابع لاتین کتابخانه دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: تعدادی از منابع کتابخانه از سوی کارگزان یعنی ناشران داخلی که با ناشران خارجی، مانند اشپرینگر همکاری دارند تهیه شده است. این منابع به صورت الکترونیکی در اختیار دانشجویان قرار دارد.

رئیس کتابخانه دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره دیگر امکانات این کتابخانه ادامه داد: سیستم کتابخانه شخصی که از سال 1970 در دنیا ایجاد شده به‌عنوان یک امکان جدید برای کاربران ایرانی در کتابخانه دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران را‌ه‌اندازی شده است. جستجو در کتابخانه ملی ایران و کتابخانه کنگره آمریکا با پروتکل z3950 از دیگر امکانات برای کاربران این کتابخانه مجازی است.

اسدزندی در تشریح امکانات سیستم کتابخانه شخصی افزود: کاربران می‌توانند با استفاده از این سیستم کتاب‌های استفاده شده خود را موضوع‌بندی  و حتی نت‌بردای و حفظ کنند.

وی با اشاره به بخش اصطلاح‌نامه کتابخانه گفت: دانشجویان می‌توانند در بخش اصطلاح‌نامه، رایگان کلیدواژه‌های مورد نظر خود را جستجو کنند و با مراجعه به بخش تازه‌ها از آخرین اخبار، یعنی کتاب‌های جدید و امکانات تازه کتابخانه مطلع شوند.

اسدزندی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای استفاده از امکانات کتابخانه می‌توانند با مراجعه به سایت http://elib.tums.ac.ir و تکمیل و ارسال فرم ثبت‌نام بعد از یک روز کاری، از طریق نام کاربری خود وارد صفحه شخصی خود شوند. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 88968862 تماس حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها