چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کتاب تنها رسانه‌ای است که خاطرات دفاع‌مقدس را ثبت می‌کند

سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از غرفه رادیو کتاب مستقر در نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس گفت: حوزه کتاب دفاع‌مقدس به یک ژانر قابل توجه تبدیل شده است و کتاب تنها رسانه‌ای است که خاطرات دفاع‌مقدس را ثبت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با حضور در غرفه رادیو کتاب اظهار کرد: این نمایشگاه سابقه چند ساله دارد و فرصتی برای دیدن کتاب‌های خوب این حوزه است؛ بی‌تردید یکی از رسانه‌های موثر در حوزه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، کتاب است و کتاب فرصت ماندگاری برای آن‌چه باید در عرصه دفاع‌مقدس باشد، ایجاد می‌کند. 

وی ادامه داد: کتاب تنها رسانه‌ای است که به ثبت خاطرات و ایده‌ها حوزه دفاع‌مقدس کمک می‌کند؛ در واقع آثار این حوزه از جایگاه بالایی برخوردار هستند و چنین نمایشگاهی فرصتی برای تولید و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد می‌کند. 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: کتاب‌های دفاع‌مقدس عرصه‌های گوناگونی را در حوزه‌های مختلف مانند داستان کوتاه، شعر، طنز، داستانک، ثبت خاطرات، اسنادنگاری، فرهنگنامه‌ها و دانشنامه‌ها باز کرده است. 

صالحی بیان کرد: حوزه کتاب دفاع‌مقدس به ژانری قابل توجه تبدیل شده است؛ برای نمونه لوح فشرده دفاع‌مقدس را چند روز پیش در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب رونمایی کردیم. 

وی گفت: برای هفته کتاب در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم امسال هفته کتاب متفاوتی را برگزار کنیم؛ البته این مهم را در آینده اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط