یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
قدردانی و حمایت از دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان حوزه کتاب‌های ازدواج و خانواده/ رویکرد اسلامی ـ ایرانی در اولویت است

محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران، از حمایت از نویسندگان و ناشران و علاقه‌مندان به تألیف در حوزه ازدواج و خانواده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  نشست خبری معاون ساماندهی امور جوانان» در جمع اصحاب رسانه، روز گذشته پنجم مهرماه 93 در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان و جمعی از خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد، به موضوعات متنوعی درباره تصمیمات و برنامه‌های این معاونت اشاره شد.

در میان محورهای متنوع این نشست خبری که مشتمل بر موضوعاتی از قبیل «آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج»، «طرح مهرخانه»، «وبگاه همسان‌یاب»، «کارت اعتباری جهیزیه»، «پوشش بیمه‌ای جلسات مشاوره قبل از ازدواج» و نظایر آن بود، گلزاری ضمن ابراز تأسف درباره عدم توجه به حوزه نشر و حمایت از ناشران و نویسندگان حوزه خانواده و ازدواج، گفت: متاسفانه در طی سال‌های گذشته، شاهد برگزاری جشنواه‌های متعددی بودیم که صورتی نمادین و سمبلیک داشتند و حاوی پیام یا محتوای تاثیرگذاری نبودند؛ به عنوان مثال، برگزاری جشنواره «سفره عقد» با موضوع نمایش سفره عقد از دوره قاجار تا زمان حاضر، یکی از پیشنهادهایی بود که در سال جاری به این معاونت ارائه شد اما به دلیل عدم کارکرد و فرهنگ‌سازی مطلوب، با برگزاری آن از سوی این معاونت، مخالفت شد. این در حالی است که جای جشنواره‌ای نظیر جشنواره کتاب‌هایی که به موضوع ازدواج و خانواده می‌پردازند و در این زمینه فرهنگ‌سازی می‌کنند، خالی است. متأسفانه ما تاکنون عملکردی در زمینه برگزاری چنین جشنواره‌هایی نداشتیم، در حالی که جا دارد  برنامه‌هایی برای معرفی برترین کتاب‌ها، شاعران و نویسندگان حوزه جوانان، خانواده و ازدواج صورت گیرد و در این راستا از این طیف، تجلیل و قدردانی شود.

وی علاوه بر این به جشنواره بزرگی اشاره کرد که قرار است نهم دیماه امسال به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) برگزار شود و در آن ضمن تجلیل از خیران حوزه ازدواج و همچنین فعالان حوزه نشر کتاب‌های مرتبط با ازدواج و خانواده، برنامه‌ای پرمحتوا از نظر علمی و فرهنگی به مخاطبان تقدیم شود.

گلزاری در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا مبنی بر روند انتشارات در این معاونت گفت: درباره قدردانی از ناشران حوزه ازدواج که به‌ویژه با رویکرد اسلامی ـ ایرانی به این پدیده نگاه می‌کنند، تاکنون اقداماتی اولیه با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته‌است، علاوه بر آن که در جشنواره ازدواجی که امسال در پی برپایی آن هستیم، قصد داریم حوزه نشر جوانان، خانواده و ازدواج را مورد توجه بیشتری قرار دهیم و ضمن اعطای جوایزی به نویسندگان و ناشران برتر، بسترهای فعالیت و همکاری‌های بیشتری را با این حوزه از نویسندگان و ناشران فراهم آوریم.

گلزاری افزود: علاوه بر این، از همین جا اعلام می‌داریم، جوانانی که علاقه‌مند به کار تألیف در حوزه ازدواج و خانواده هستند، می‌توانند با معرفی زمینه همکاری خود به این معاونت، در کارگاه‌هایی که با این محورها برگزار خواهند شد، شرکت کنند. همچنین این معاونت حاضر است تا محتواهای مناسب و مطلوبی را به نویسندگان ارائه کند و در خصوص نگارش در حوزه خانواده و ازدواج از آنها حمایت کند. این در حالی است که رویکرد ما در این خصوص، در وهله اول ایرانی ـ اسلامی بوده و تا این رویکرد، موجود و قابل بهره‌برداری باشد، به سراغ مسائل خارجی نخواهیم رفت.

این نشست و ابراز امیدواری گلزاری در حمایت از ناشران درحالی صورت گرفت که تا کنون از سوی این معاونت، تألیفی درباره ازدواج و خانواده، به چاپ نرسیده و تاکنون این زمینه از فعالیت در میان حوزه‌های کاری این معاونت، کمرنگ بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها