شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
ادعیه ائمه معصوم (ع) راه عرفان و کمال بشریت را در خود دارد

آیین رونمایی از 8 جلد کتاب حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله نیکی ملکی با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این مراسم از 8 عنوان کتاب حجت‌الاسلام و‌المسلمین حجت‌الله نیکی ملکی با نام‌های «سیر سلوک»،‌ «سلوک مسجدی»،‌ «سلوک انحرافی»،‌ «شیخ‌الفقها»، «سلوک نبوی»،‌ «آزادی عرفانی»، «آفتاب عرفان» و «فقه مصلحت» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

علی جنتی دراین مراسم با اشاره به کتاب‌های متعددی که در دو دهه اخیر در زمینه مباحث عرفانی و درباره حالات، خصوصیات، ویژگی‌ها و زندگی‌نامه علمای بزرگ و عرفانی تدوین شده است، گفت: تدوین کتاب‌های آقای نیکی ملکی تلاش بسیار ارزنده‌ای است که در زمینه مسایل عرفانی شده و ایشان کتاب‌های متعددی در این زمینه نگاشته‌اند که جای تقدیر و ستایش دارد.

وی افزود: یکی از افتخاراتی که برای مسلمانان، به ویژه شیعیان وجود دارد،‌ حضور ستارگان درخشانی است که در آسمان علم و دانش در حوزه علمیه در کنار تعلیم و تعلم مسایل فقهی، فلسفی، ‌اصولی و منطقی به تذهیب نفس پرداخته‌اند و تلاش کرده‌اند با مراقبه و محاسبه سیر و سلوک، قدم به آن مسیر اساسی  کمال معنوی که همگان به دنبال آن هستیم، ‌بگذارند و برخی از آنها به قله‌های بلندی در این زمینه دست یافته‌اند.

جنتی ادامه داد: دعاهایی که از ائمه معصوم (ع) در اختیار ماست به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود که انسان، نهایت مرتبه کمال و عرفان را در آنها می‌بیند.

وی با اشاره به برخی دعاها از جمله دعای عرفه حضرت امام حسین (ع)‌ و مناجات شعبانیه گفت: این دعاها دارای مضامین نهفته بسیاری است و از مرتبه بالای معنوی و عرفانی برخوردارند و زنجیره‌ای از علمای بزرگ در این عرفان پیش رفته‌اند و در این مسیر مراقبت‌های زیادی داشته‌اند و صاحب کرامات بسیاری شده اند.

وزیر فرهنگ دولت تدبیر و امید افزود: بسیاری از این علما در عصر خودمان زیسته‌اند که از آن جمله می‌توان به حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد که به حق یکی از بزرگ‌ترین عارفانی بوده‌اند که در دوره خود دیده‌ایم و شناخته‌ایم.

وی با اشاره به برخی دیگر از علمای عصر حاضر از جمله «علامه طباطبایی»،‌ «آیت الله بهجت»،‌ «آیت الله حسن‌زاده آملی» و ... ادامه داد: بسیاری دیگر از علما هستند که ما نسبت به آنها عرفان کافی نداریم و نتوانسته‌ایم آنها را بشناسیم که از آن جمله می‌توان به «سید علی قاضی»، «آخوند خراسانی»،‌ «شیخ علی نخودکی اصفهانی»،‌ «آیت الله نهاوندی» و بسیاری از شخصیت‌های برجسته‌ای که در این مسیر گام‌هایی برداشته‌اند و به مراتب عالی دست یافته‌اند ‌اشاره کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: راه تکامل و معنا مسیری است که خداوند جلو راه همگان قرار داده است ولی رسیدن به آن کار دشواری است و باید برای رسیدن به انتهای این مسیر همه تلاش خود را به کار ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها