شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
دانشگاه تهران و موسسه اشپرینگر آلمان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

رئیس موسسه اشپرینگر آلمان ضمن دیدار با ناصر معصومی، معاون پژوهشی و جمعی از مسئولان حوزه پژوهشی دانشگاه تهران، تفاهمنامه همکاری با این دانشگاه امضا کرد. چاپ کتاب با لوگوی مشترک از جمله این همکاری‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه تهران، در این دیدار که چهارشنبه دوم مهرماه با حضور جمعی از مسئولان حوزه پژوهشی دانشگاه تهران و هیاتی از موسسه انتشاراتی اشپرینگر آلمان، در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران انجام شد، دکتر معصومی، معاون پژوهشی دانشگاه به رئیس موسسه اشپرینگر و هیات همراه، دانشگاه تهران و شرحی از فعالیت‌هایش را معرفی و اظهار امیدواری کرد این دیدار موجب گسترش همکاری بین موسسه اشپرینگر و دانشگاه تهران شود.

پروفسور یوهان هانک، رئیس موسسه اشپرینگر نیز با ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: امیدوارم این دیدار باعث تقویت همکاری بین موسسه و دانشگاه تهران شود.

در این نشست دکتر ایرج اله‌دادی، مدیرکل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران، دکتر فاطمه فهیم‌نیا، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، دکتر علی‌اکبر صبوری، رئیس مرکز بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه، دکتر نادر نقشینه، معاون اجرایی دانشکده علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه، دکتر نادر حقانی و دکتر ضیاء، پیشنهادهای خود را برای همکاری بیشتر بین دانشگاه تهران و موسسه اشپرینگر مطرح کردند. در این دیدار همچنین اعضای حاضر در جلسه، راه‌های تقویت و افزایش همکاری بین دو طرف را بررسی کردند.

در پایان این دیدار نیز تفاهمنامه همکاری بین معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و موسسه انتشاراتی اشپرینگر آلمان امضا شد که نمایه‌سازی مجلات و فارسی و انگلیسی در وب‌سایت این موسسه، چاپ کتاب با لوگوی مشترک و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، از جمله مفاد این تفاهمنامه است. 

موسسه اشپرینگر آلمان، یکی از بزرگترین و معتبرترین موسسات انتشاراتی در اروپاست که از سال 1842 در زمینه انتشارات علمی بین‌المللی فعالیت داشته و با بیش از 500 دانشگاه معتبر بین‌المللی دنیا همکاری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها