یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
«سگ سالی» سلیمانی برای سومین بار از راه رسید

چاپ سوم رمان «سگ سالی» نوشته بلقیس سلیمانی که دربرگیرنده ماجرای فرار یکی از اعضای گروهک مجاهدین است، از سوی نشر چشمه به بازار کتاب آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «سگ سالی»، آخرین اثر داستانی بلقیس سلیمانی، روایت فردی به نام «قلندر» است که از اعضای دون پایه سازمان مجاهدین خلق به شمار می‌آید. او پس از دستگیری اعضای این سازمان به شهر خود می‌گریزد و 24 سال در یک طویله خود را محبوس می‌کند.

داستان «سگ سالی» از سال‌های دهه 60 آغاز می‌شود. این رمان شخصیت‌محور، که به نوعی زیرمجموعه ادبیات داستانی انقلاب هم به حساب می‌آید، روایتگر برشی از تاریخ معاصر کشورمان است. 

در بخشی از این داستان می‌خوانیم:«او که قدم از گوران بیرون نگذاشته چه‌طور برود تهران، تهران آن سر دنیاست، به فرض که رفت، کجا برود. با کی حرف بزند، او که سواد ندارد، اصلاً رفت و خودش هم گم شد، آن‌وقت پیرزن چه‌کار کند.

حسینعلی گفته بود؛ من می‌رم. رفته بود، رفته بود دانشگاه تهران، چه دانشگاهی، درندشت، حتا رفته بود نماز جمعه و به بهانه‌ نماز جمعه همه‌ دانشگاه را گشته بود…»

«سگ سالی» نخستین بار بهمن‌ سال گذشته، از سوی نشر زاوش چاپ شده بود. چاپ سوم رمان «سگ سالی» در 144 صفحه، شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه و بهای هفت‌هزار و 500 تومان از سوی نشر چشمه به چاپ رسیده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط