چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
انتصاب و معارفه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور/ اجرای طرح «خیریه بوی ماه مهر»/ دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر با کتابداران

مهمترین اخبار نهاد کتابخانه های عمومی کشور به انتصاب مدیرکل امور استان ها و انجمن ها و سرپرست کتابخانه های عمومی استان البرز، دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی بوشهر با فرماندار و کتابداران گناوه و اجرای طرح «خیریه بوی ماه مهر» در کتابخانه آیت الله احمدی چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آخرین اخبار مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌این شرح است.
 
انتصاب و معارفه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی احکامی جداگانه رمضانعلی محسنی را به عنوان مدیرکل امور استان ها و انجمن‌های نهادکتابخانه‌های عمومی و ناصر شفیعی را به عنوان سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان البرز منصوب کرد.
 
مراسم معارفه رمضانعلی محسنی و ناصر شفیعی صبح امروز  (چهارشنبه 26 شهریور) با حضور مهدی اشراقی معاون اداری - مالی و روح الله هاشمی، مدیر کل حراست نهاد در جمع  تعدادی از مدیران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

اشراقی در بخشی از این مراسم با اشاره به تاکید دبیرکل نهاد مبنی بر استفاده از نیروهای موجود در مدیریت‌ها اظهار کرد: آقای محسنی پیش از این مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز بوده و از نیروهای با سابقه نهاد به شمار می‌آیند. آقای شفیعی نیز از نیروهای متعهد نهاد هستند که سوابق مدیریتی متعددی را در کارنامه خود دارند.

هاشمی مدیرکل حراست نهاد نیز به عنوان یکی دیگر از حاضران در این مراسم گفت: تمرکز بر سرمایه‌های نهاد به ویژه در بخش نیروی انسانی و استفاده از نیروهای متخصص و توانمند در بخش‌های مدیریتی نهاد به پیشبرد فعالیت‌های‌این مجموعه کمک خواهد کرد.

رمضانعلی محسنی مدیرکل جدید امور استانها و انجمن‌های نهاد نیز در این مراسم با قدردانی از حسن اعتماد دبیرکل نهاد ابراز امیدواری کرد که با انگیزه و توان مضاعف، فعالیت امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را برای تحقق اهداف اصلی نهاد به‌کار گیرد.

ناصر شفیعی، سرپرست جدید کتابخانه‌های عمومی استان البرز نیز در بخش دیگری از این مراسم با تشکر از دبیرکل و معاون اداری - مالی نهاد ابراز امیدواری کرد با توجه به آشنایی با کارکنان و ساختار نهاد، از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد فعالیت ها استفاده کند.

رمضانعلی محسنی پیش از این به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز مشغول به فعالیت بوده است و ناصر شفیعی نیز از سوی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز منصوب شده است.
 
کتابداران بازوی فرهنگی شهرستان گناوه هستند 
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در دیدار با فرماندار کتابداران گناوه اظهار کرد: کتابداران باید به عنوان بازوی فرهنگی فرماندار در شهرستان بتوانند با ظهور و ارائه توانمندی‌های خود در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری‌های کلان فرهنگی تأثیرگذار باشند.

عبدالنبی یوسفی فرماندار شهرستان گناوه با ابراز رضایت از فعالیت موثر مجموعه کتابداران و کتابخانه‌های‌این شهرستان گفت: اهداء و وقف سنت دیرینه‌ای است که در بین ما مسلمانان رواج دارد و در همین راستا نیز انتظار می رود تمهیداتی اندیشیده شود تا شرایط لازم برای اهداء و وقف کتاب و زمین به کتابخانه ها فراهم شود.

فرماندار گناوه در ادامه افزود: کتابداران در پیشانی جبهه فرهنگی هر جامعه قرار دارند و کار فرهنگی نیز زمانبر است و در همین راستا می طلبد تا برنامه ریزی‌های بلند مدت در خصوص توسعه نهضت مطالعه مفید صورت پذیرد.
 سیدعلی هاشمی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز در این دیدار گفت: شهرستان گناوه با جمعیت موجود، 6 کتابخانه دارد که سه کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی در حال ارائه خدمات به مردم شریف این شهرستان هستند.

وی در ادامه با تأکید بر احداث کتابخانه استاندارد مرکزی 2200 متر مربعی در شهر گناوه گفت: در خصوص روستاهای موجود باید برای روستاهای مال خلیفه‌ای و مال قائد به ترتیب کتابخانه تیپ 1 و کتابخانه تیپ 2 احداث شود و روستای‌های شول و سربست نیز کتابخانه سیار منظور شود.

هاشمی سپس با بازدید از کتابخانه‌های شهر گناوه در جمع کتابداران این شهرستان حاضر شد و از نزدیک پای صحبت آنها نشست و  ضمن اشاره به جایگاه موثر کتابداران در تاثیر گذاری در فرهنگ جامعه اذعان کرد: کتابداران باید در رشد و تعالی اندیشه الهی جامعه تلاش مضاعف داشته باشند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اذعان کرد: وجود فضای مطلوب کتابخوانی در شهرستان گناوه نسبت به شاخص‌های موجود، مسئولیت کتابداران به عنوان افسران جبهه فرهنگی را سنگین تر می کند.

ایشان در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای تمام کتابداران عنوان کرد: کتابداران باید به عنوان بازوی فرهنگی فرماندار در شهرستان بتوانند با ظهور و ارائه توانمندی‌های خود در برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های کلان فرهنگی تأثیرگذار باشند.
 
طرح «خیریه بوی ماه مهر» در کتابخانه‌آیت الله احمدی 
با اجرای طرح مبتکرانه‌ای با عنوان «خیریه بوی ماه مهر» در کتابخانه عمومی‌آیت الله احمدی چهارمحال و بختیاری، لوازم التحریر مورد نیاز 200دانش آموز جمع آوری و به آنها اهداء شد.

به گفته حبیبیان مسئول این کتابخانه، کمک به دانش آموزان نیازمند، جلب توجه آحاد مردم به سوی اهمیت کسب دانش و پر رنگ کردن جایگاه کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های اندوختن دانش و ایجاد تعامل بیشتر کتابخانه با مدارس از اهداف اجرای‌این طرح بود.

 در این برنامه به هر دانش آموز یک بسته لوازم التحریر شامل تعدادی دفتر، مداد، خودکار، مدادرنگی و جامدادی به ارزش حدود 10 هزار ریال اختصاص یافته که تعداد 35 کیف هم توسط یکی از خیران استان اهداء شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها