دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
دیدار رئیس کتابخانه ملی با اعضای قدیمی/ ارتقای كميته فني «تي سي 171» آرشيو ملي در سازمان جهاني استاندارد

جدیدترین اخبار سازمان اسناد و كتابخانه ملی به دیدار رئيس این سازمان با اعضای قديمي كتابخانه ملي و همچنین ارتقای كميته فني تي سي 171 - تبدیل آرشيو ملي ايران از حالت «عضو ناظر» به حالت «عضو فعال» - اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) تعدادي از اعضای قديمي و باسابقه كتابخانه ملي بعداز ظهر امروز با دكتر صالحي امیری ديدار كردند و ضمن ارائه پيشنهادهايي، برخي كاستي هاي موجود در كتابخانه ملی را مطرح كردند.

دكتر صالحي امیری در اين ديدار طي سخناني بر اهميت رسيدگي به خواست‌ها و رسیدگی به مشكلات اعضاء تأكيد و بيان کرد: كتابخانه ملي فقط يك قرائتخانه صرف نيست، بلكه كانوني است كه مي‌تواند فرهنگ كشور را ارتقا دهد. باز كردن فضاي نقد و انديشه از اهم اهداف ما در سازمان اسناد و كتابخانه ملي و براي اين كار لازم است اعضای باسابقه و فعال كتابخانه ملي ما را با ارائه نظرات خود ياري كنند.

يكي از اعضای حاضر با اشاره به اینکه اقدامات پژوهشي نگاه قرائتخانه‌اي به كتابخانه ملي را تغییر خواهد داد گفت: اكنون اعضای بسيار تحصيلكرده و فرهيخته‌اي در كتابخانه ملي به عنوان عضو حضور دارند كه استفاده از ظرفيت‌هاي آنان و برگزاري جلسات سخنراني و ارائه دستاوردهاي آنان می‌تواند در نگاه پژوهشي سازمان موثر باشد.

دكتر صالحي بيان کرد: اكنون افراد و شخصيت‌هاي حقوقي بسياري از ما درخواست اتاق كرده‌اند كه در دست بررسي است و مطمئن هستم كه دادن اتاق به ايشان، باعث رونق بحث پژوهش در سطح كشور مي‌شود و اين كار به منزله محدود كردن اعضای كتابخانه ملي نبايد باشد.

در ادامه صحبت‌های حاضران، به وظيفه اصلي كتابخانه ملي در جمع آوري منابع به ويژه در زمينه منابع لاتين اشاره شد كه رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي، ضمن تأييد اين مسئله بيان کرد: دغدغه ما نيز تكميل منابع است و اين حرف به حق است كه در جمع آوري منابع كاستي‌هايي وجود دارد.

همچنین يكي از مباحث مطرح شده در اين جلسه، ارتقای پهناي باند دسترسي به اينترنت در تالارهاي مطالعه بود كه صالحي ضمن تأييد اين نقصان، دستور بررسي و ارتقای آن را صادر كرد.

ارتقای كميته فني «تي سي 171»
همچنین با توجه به مشاركت فعال كميته فني استانداردهاي مرتبط با كاربردهاي مديريت اسناد، «تي سي 171» كه مقر آن در ساختمان آرشيو ملي ايران است، عضويت ايران در اين سازمان جهاني استاندارد از حالت «عضو ناظر» به حالت «عضو فعال» ارتقا يافت.

«كميته فني تي‌سي 171» از آذر 1392 فعاليت خود را به‌طور رسمي در زمينه استانداردهاي مرتبط با كاربردهاي مديريت اسناد آغاز كرد. دبيرخانه دائمي اين كميته در معاونت اسناد ملي تشكيل شده و مشغول به فعاليت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها